برگ انجیری گیاهی جان سخت و زیبا

فیلودندرون برگ انجیری هم زیباست و هم جزو گیاهان جان‌سخت محسوب می‌شود. برگ انجیری گیاهی گرمسیری است و در اتاق‌های بزرگ جلوه زیبایی پیدا می‌کند.
تصویر برگ انجیری گیاهی جان سخت و زیبا

به گزارش سایت خبری پرسون، این گیاه رشد خوب و قدرتمندی دارد، بنابراین برای نگهداری از فیلودندرون برگ انجیری بهتر است آن را در جایی قرار دهید که فضای کافی برای رشد داشته باشد. ضمن این‌که این گیاه درمقابل وزش باد نیز مقاوم است، بنابراین می‌توانید آن را در بالکن یا پاسیو نیز قراردهید. اگر گیاه خودرا درگوشه‌ای ازدیوار قرار دادید بهتر است هرازگاهی آن رابچرخانید تا نور به تمام قسمت‌های آن برسد.

نور

برگ انجیری به محیطی نورگیر با نور غیرمستقیم نیاز دارد. ازاین‌رو زندگی در نزدیکی یک پنجره برای این گیاه لذت‌بخش خواهد بود. منتها در طول نگهداری از فیلودندرون برگ انجیری باید مراقب باشید نور مستقیم به برگ‌های آن نرسد، زیرا نور مستقیم می‌تواند باعث سوختن برگ‌های آن شود. فیلودندرون برگ انجیری جزو آن دسته از گیاهانی است که به سمت نور رشد می‌کند، بنابراین بهتر است هر دو، سه روز آن را بچرخانید تا رشد نامنظم و خارج از قاعده‌ای نداشته باشد و کج نشود.

آبیاری

میزان آبیاری برگ انجیری کاملا به فصل و شرایط محیط بستگی دارد. برای آبیاری برگ انجیری این‌کار را از پایین و نزدیک به پایه گیاه انجام دهید و آب را تا جایی بریزید که اضافه آن از زیر گلدان خارج شود. در طول نگهداری از فیلودندرون برگ انجیری توجه داشته باشید که این گیاه تمایل زیادی به خیس ماندن بیش‌ازحد خاک و ریشه‌اش ندارد و از این اتفاق آسیب می‌بیند. زمانی که این گیاه بالغ شود، تنه اصلی گیاه گوشتی‌تر می‌شود و می‌تواند مثل یک ساکولنت آب را درون خود ذخیره کند. ازاین‌رو مقاومت بیشتری در برابر خشکی نیز خواهد‌داشت.

دما

فیلودندرون برگ انجیری در محیطی با دمای حدود ۲۵درجه سانتی‌گراد خوشحال است و قرار دادن این گیاه در مقابل وسایل سرمایشی یا گرمایشی می‌تواند به آن آسیب بزند. ضمن این‌که اگر در معرض سوز سرما یا باد گرم نیز باشد، پژمرده خواهد شد. ازاین‌رو باید مراقب این دو مسأله باشید.

هرس کردن

برای کنترل شکل و اندازه گیاه خود می‌توانید آن را با قیچی یا چاقوی مناسب هرس کنید. برای این کار تمام برگ را با دم آن از روی ساقه بچینید. همچنین اگر می‌خواهید ساقه گیاه دیده شود، می‌توانید برگ‌های پایینی را هرس کنید. علاوه‌براین برگ‌های فیلودندرون برگ انجیری با افزایش سن و در طول زمان می‌میرند؛ بنابراین بهتر است این برگ‌های مرده از ته قسمت اتصال برگ به ساقه چیده و هرس شوند تا انرژی گیاه صرف برگ‌های مرده نشود. همچنین این برگ‌های مرده ممکن است باعث جذب آفت یا بیماری نیز شوند. در طول هرس کردن فیلودندرون برگ انجیری حتما دستکش به دست کنید، زیرا شیره‌ای که از این گیاه خارج می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد خارش یا حساسیت برای پوست شما شود.

کوددهی

برای کوددهی به فیلودندرون برگ انجیری بهتر است در فصل رشد گیاه یعنی بهار تا اوایل پاییز اقدام کنید. کوددهی را با یک کود استاندارد گیاهان خانگی و ماهی یک بار انجام دهید؛ درنظر داشته باشید کوددهی زیاد باعث پژمردن و حتی مرگ گیاه می‌شود، زیرا کود زیاد باعث تشکیل نمک در خاک و در نتیجه سوختن ریشه‌های گیاه می‌شود.

گل‌دهی

همان‌طور که گفتیم این گیاه بیشتر به‌خاطر برگ‌های زیبا و جذابی که دارد، پرورش داده می‌شود، اما می‌تواند گل هم بدهد. فیلودندرون برگ انجیری وقتی درون خانه نگهداری شود، توانایی گل دادن زیادی ندارد و برای رسیدن به بلوغ کامل و توانایی گل‌دهی باید حدود۱۶ سال صبر کنید؛ بنابراین نگهداری از فیلودندرون برگ انجیری در خانه و انتظار برای گل‌دهی تقریبا بی‌فایده است. زمانی که فیلودندرون برگ انجیری گل بدهد گل‌های سفید رنگی می‌دهد که در زیر برگ‌ها پنهان خواهند‌شد.

منبع: فرارو

599360