سفارت آمریکا در کابل بازگشایی شد؟

سخنگوی سفارت آمریکا در دوحه که مسئول امور افغانستان هم محسوب می‌شود، بازگشایی نمایندگی سیاسی این کشور در کابل را تکذیب کرد.
تصویر سفارت آمریکا در کابل بازگشایی شد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سخنگوی سفارت آمریکا در دوحه در نشستی با رسانه‌ها اظهار داشت: موضع واشنگتن در قبال افغانستان تغییر نکرده و هیچ برنامه‌ای برای بازگشت به فعالیت‌های سیاسی در کابل در کوتاه‌مدت وجود ندارد.

پیش از این رسانه‌ها در گزارشی اعلام کرده بودند که واشنگتن بدون به رسمیت شناختن طالبان، تمایل خود را به ایجاد روابط با این حکومت ابراز کرده است.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا با انتشار یک سند راهبردی درباره افغانستان، اعلام کرد امکان بازگشایی کنسولگری‌اش در افغانستان را بررسی می‌کند. در این سند آمده است: با وجود این که واشنگتن طالبان را به عنوان دولت قانونی افغانستان به رسمیت نمی‌شناسد، ما باید روابط کارآمدی ایجاد کنیم تا اهدافمان را پیش ببرد و درک ما از آمادگی و توانایی طالبان برای انجام تعهدات خود در برابر ما را بیش‌تر کند. در این سند راهبردی با عنوان «استراتژی یکپارچه افغانستان» اشاره شده است آمریکا به گفت‌وگوهایش با طالبان درباره حقوق مردم افغانستان به ویژه زنان و دختران ادامه خواهد داد. این سند می‌افزاید: اهداف ایالات متحده در این راهبرد بر اساس مبارزه با با هراس‌افکنی، ارتباط‌گیری محلی، کمک اقتصادی، خدمات کنسولی به شهروندان آمریکایی در داخل افغانستان، رهایی زندانیان از بازداشت و دفاع از حقوق بنیادین مردم افغانستان به ویژه دختران افغان است.

منبع: ایرنا

598975