جزئیات حمله دیشب آمریکا به بیش از ۸۰ نقطه در عراق و سوریه

سی ان ان اعلام کرد از شامگاه جمعه ارتش آمریکا به بیش از ۸۰ نقطه در عراق و سوریه حمله کرده است.
تصویر جزئیات حمله دیشب آمریکا به بیش از ۸۰ نقطه در عراق و سوریه

به گزارش سایت خبری پرسون، این حمله به دستور بایدن و در پی کشته شدن سربازان آمریکایی در پایگاه موسوم به برج ۲۲ در اردن انجام شده است.

در حملات آمریکا در سلاح های مختلف از حمله هواپیماهای B1 استفاده شده است و به مدت سی دقیقه به طول انجامیده است و آمریکا آن را یک عملیات حساب شده و یک شروع دانسته است.

رسانه‌های سوریه اعلام کردند در حملات هوایی امریکا ، ۱۲ موضع در مناطق المیادین، البوکمال و اطراف گذرگاه القائم در شرق سوریه هدف قرار گرفته است.

سنتکام حملات به عراق و سوریه را تایید کرد.

در بیانیه ای (سنتکام) ستاد فرماندهی مرکزی امریکا اعلام کرد حملات هوایی در عراق و سوریه علیه ۸۵ هدف مرتبط با ایران به انجام رسیده است که با استفاده از هواپیماهای دوربرد و موشک های نقطه زن به گفته ی سنتکام انبارهای مهمات و مقرهای فرماندهی هدف قر ار گرفته است.

همچنین مقرهای حشد الشعبی و دیگر گروه های عراقی در مرز عراق و سوریه و استان انبار و نقاطی دیگر هدف حملات آمریکایی ها قرار گرفته است.

آمریکایی ها مدعی شده اند دولت عراق را پیش از حملات مطلع کرده اند.

بایدن نیز گفته است ما خواهان جنگ در خاورمیاتنه نیستیم اما به حملات خود در عراق و سوریه علیه تاسیسات سپاه پاسداران و گروه های مرتبط ادامه می دهیم!

وزیر دفاع آمریکا نیز همین سخنان را تکرار کرده است.

به گزارش رسانه های عراقی سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، حملات امریکا را نقض حاکمیت عراق، تضعیف تلاش‌های دولت این کشور و تهدیدی دانست که برای منطقه عواقب نامطلوبی خواهد داشت.

گفته شده بیشتر مقرها خالی بوده است در این حال تعدادی از حمله شهروندان غیر نظامی در عراق و سوریه کشته و زحمی شده اند که هنوز تعداد دقیق آن اعلام نشده است.

منبع: شفقنا

598893