سلاجقه در حاشیه جلسه هیأت دولت؛

از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه محیط زیست حمایت می‌کنیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه محیط زیست حمایت می‌کنیم، گفت: برای اولین بار ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان با تخصص‌های مختلف را طبقه‌بندی و به دستگاه‌های مربوطه معرفی کردیم.
تصویر از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه محیط زیست حمایت می‌کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از مؤلفه‌های محیط زیست مسأله آب است، اظهار داشت: در شرایط کنونی، مشکلی از باب تأمین آب شرب اتفاق نخواهد افتاد و دولت وظیفه خود را انجام می دهد.

وی اضافه کرد: موضوع انتقال آب که از دریاهای جنوب، خلیج فارس و دریای عمان، انجام می‌شود، در حال پیگیری است و پروژه‌ها به نتیجه خواهد رسید.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به سوالی درباره گران‌قیمت بودن انتقال این آب ها اظهار کرد: در این رابطه صنایع وارد کار شده‌اند و هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند. قیمت تمام شده به عهده صنایع است و دولت نقشی در آن ندارد.

از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه محیط زیست حمایت می‌کنیم

سلاجقه با اشاره به اینکه اولین جایی که فناوری در آن نقش اساسی دارد، موضوع محیط زیست است و ما از آن به شدت حمایت می‌کنیم، ادامه داد: برای اولین بار از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان دعوت و آنها را در زمینه‌های تخصصی طبقه بندی کرده و به دستگاه‌های مربوطه معرفی کردیم.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر حمایت سازمان حفاظت محیط زیست از شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: هفته گذشته فیلتر جذب آلایندگی در خودرو که توسط دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران طراحی شده بود، را در دولت ارائه کردیم و با کمک دولت از چنین اقداماتی حمایت خواهد شد.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت در حمایت از دانش‌بنیان‌ها و مسائل فناورانه است، خاطرنشان کرد: در زمینه محیط زیست هم ما حتما به دستگاه مربوطه معرفی می‌کنیم و پیگیر آن هستیم.

منبع: ایرنا

598678