مارش جنگ نواخته شد/ روسیه غرب را تهدید کرد

وزارت امور خارجه روسیه امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو به هرگونه تلاش کشورهای غربی برای تصرف املاک و دارایی های روسیه پاسخ مناسب و موثری خواهد داد.
تصویر مارش جنگ نواخته شد/ روسیه غرب را تهدید کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای به کشورهای غربی نسبت به مصادره و تصرف دارایی‌ها و اموال مسکو در خارج از کشور هشدار داد.

در این بیانیه آمده است که «ما بیش از این نیز درباره غیرقانونی بودن اقدامات قهری یکجانبه کشورهای غربی در مورد اموال روسیه در خارج از کشور صحبت کرده ایم. ما بارها تأکید کرده‌ایم که مصادره اموال فدراسیون روسیه غیرقانونی است و اصول و قواعد اساسی حقوق بین‌الملل را نقض می‌کند، از جمله این موضوع شامل برابری حاکمیت بین دولت‌ها می‌شود.»

وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از این بیانیه تأکید می‌کند که «چنین اقداماتی را تنها می‌توان به عنوان سرقت آشکار اموال یک کشو توسط گروهی از کشورهای دیگر تعبیر شود. در عین حال، کشورهای «غرب جمعی» می‌توانند مطمئن باشند که هرگونه تلاشی که برای مصادره اموال روسیه، درست مانند سایر دارایی‌ها، انجام دهند، «ناگزیر نیازمند پاسخ کافی و مؤثر است».

روسیه در جریان یک موضع‌گیری هشدار داده است که اگر غرب دارایی‌های مسدود شده این کشور را جهت ارائه به بازسازی و کمک به اوکراین مصادر کند، این اقدام را به همین شیوه تلافی خواهد کرد.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن روز جمعه تأکید کرد که تلاش های کاخ سفید برای مصادره دارایی های روسیه با انگیزه اهداف سیاسی خودخواهانه بوده و نقض قوانین بین المللی و عقل سلیم است.

وی دراین‌باره گفت: ما از طرف آمریکایی می خواهیم که استراتژی فعلی را که هدف آن آسیب رساندن به اقتصاد روسیه است، کنار بگذارد.

منبع: نامه نیوز

598110