یارانه یک میلیونی امروز برای چه کسانی واریز می شود؟

به گفته معاون وزیر رفاه امروز اعتبار سرپرست خانوار ۱۳۱ هزار و ۸۳۰ کودک مشمول طرح امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال شارژ می‌شود.
تصویر یارانه یک میلیونی امروز برای چه کسانی واریز می شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان یکی از طرح‌های حمایتی دولت از خانوارها است که در قالب کالابرگ اجرا می‌شود.

بر اساس این طرح اعتبار حساب سرپرستان خانوار دهک یک تا پنج دارای کودک زیر ۵ سال، به ازای هر کودک دارای کوتاهی قد، کم وزنی و یا لاغری شدید، ماهانه یک میلیون تومان شارژ می‌شود که این رقم برای دهک‌های ششم و هفتم مبلغ ۶۰۰ هزار تومان است.

خانوارهای مشمول با استفاده از این اعتبار می‌توانند علاوه بر ۱۱ قلم تعریف شده در طرح کالابرگ، خرما، سیب، هویج، کدو سبز، پیاز، گوجه فرنگی، عدس و مغزدانه نیز خرید کنند و قابلیت نقد کردن ندارد.

علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون حدود ۶۱ میلیون نفر از جمعیت ایران تحت پوشش طرح کالابرگ هستند.

وی اظهار کرد: همزمان با میلاد امام علی (ع) و روز پدر شارژ اعتبار طرح امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال برای ۲ ماه انجام می‌شود و در این طرح برای هر کودک زیر ۵ سال که مشمول طرح امنیت غذایی کودکان است، دو برابر مبلغ ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

عسگریان افزود: کودکان مشمول این طرح در دهک یک تا ۵ مبلغ یک میلیون تومان و دهک‌های ۶ و ۷ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این طرح تا کنون در سه مرحله انجام شده است که در مرحله اول ۱۴۵ هزار کودک توسط وزارت بهداشت شناسایی و معرفی شد و اعتبار ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ در حساب سرپرست کودک شارژ شد.

وی افزود: ماه قبل ۱۵۱ هزار نفر معرفی شدند که این تعداد ۱۳۰ هزار و ۵۰۰ کودک مشمول طرح شدند و مرحله سوم این طرح همزمان با میلاد امام علی (ع) و روز پدر انجام می‌شود که در این مرحله اعتبار سرپرست خانوار ۱۳۱ هزار و ۸۳۰ کودک مشمول این طرح شارژ خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت رفاه در طرح امنیت غذایی کودکان، خانواده دو ماه فرصت دارد تا اقلام را براساس اولویت‌بندی انتخاب و برای کودک خود خریداری کند و هر ۶ ماه یکبار وزارت بهداشت کودکان را بررسی می‌کند و اگر کودکی رشد نکرده باشد، خانواده فراخوانده می‌شود.

وزارت بهداشت آن را به وزارت رفاه گزارش می‌کند و وزارت رفاه جلوی اعتبار را تا زمانی که اطمینان پیدا کند که سرپرست خانوار توجیه شده و آن را برای کودک خود در مرحله بعد هزینه می‌کند، مسدود می‌کند.

منبع: همشهری آنلاین

597798