امام جمعه شیراز خبر داد:

برگزاری برنامه های متعدد در شیراز به مناسب 17 رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: به مناسبت 17 رجب سالروز شهادت حضرت احمدبن موسی(ع) برنامه‌های متعددی در شیراز برگزار می شود.
تصویر برگزاری برنامه های متعدد در شیراز به مناسب 17 رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛ نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: به مناسبت 17 رجب سالروز شهادت حضرت موسی الکاظم (ع) به مدت 3 روز در شیراز برگزار می شود.

آیت الله لطف الله دژکام ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری سالگرد شهادت حضرت احمد بن موسی(ع) همانند آیین حضرت معصومه(س) به صورت شایسته در شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار نشده است و در این راستا باید به صورت استانی، ملی و جهانی با ارائه برنامه‌های مذهبی و فرهنگی با کمک اهل قلم و علم برگزار شود.

وی تصریح کرد: حرکت موکب 15 هزار نفری از محله کشن تا حرم مطهر، تجمع دستجعات عزاداری از شاهزاده قاسم به سوی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، سیاه پوش کردن ادارات و محله‌ها از جمله برنامه‌های در دست اجرا است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز بیان داشت: سخنرانی، مداحی، اشعار آئینی و عزاداری از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است. حضور موکب حضرت احمدبن موسی(ع) با در دست داشتن پرچم گنبد امام رضا(ع) و نیز انعکاس بزرگداشت شهادت حضرت موسی الکاظم(ع) از رسانه‌های گفتاری، شنیداری و مکتوب از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

معاون فرهنگی حضرت احمد بن موسی(ع) در ادامه این نشست بیان داشت: برگزاری آیین بزرگداشت شهادت احمدبن موسی(ع) از ۹ تا ۲۲ بهمن ماه با ارائه برنامه‌های متعدد مذهبی، دینی و فرهنگی شامل برگزاری میز خدمت، مشاوره ترک اعتیاد، آشنای با فرق، ادیان، آموزش رایگان برای اشتغال و حضور مجمع خیرین سلامت جهت رفع مشکلا ت درمانی قشر آسیب‌پذیر از برنامه‌های اجرایی است.

حجت الله طلایی افزود: برپایی میز دادگستری، ایستگاه صلواتی، موکب پذیرایی، نمایشگاه ایستگاه صلواتی، آیین محفل انس با قرآن، حضور پر رنگ رسانه در اطلاع رسانی، تبدیل این آیین به گفتمان رسانه‌ای، مولود و مرثیه خوانی، حضور مبلغان و روایت مذهبی، مداحی اهداء جوایز به 50 عکاس و خبرنگار که در پوشش‌این رویداد ملی فعالیت چشمگیر داشتند از دیگر برنامه‌های در دست اجرا آیین بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(ع) است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه نشست افزود: به مناسبت ۱۷ رجب سالروز شهادت حضرت احمد بن موسی (ع) این اداره کل همراه با دیگر اداره‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی در برگزار چنین آیین باشکوه از تمام ظرفیت خود استفاده می کند.

احمد رضا قانعی خاطر نشان کرد: در سال گذشته روز شهادت حضرت احمدبن موسی(ع) قرار بود در تقویم رسمی کشور درج شود ولی به علت نبود مستندات اصلی انجام نشد و با تلاش انجام در صدد محقق شدن این طرح هستیم.

وی با اشاره به اینکه در قم به مناسبت شهادت حضرت معصومه(س) شهر تعطیل و بیرق‌های مشکی برافراشته می شود و در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت و طهارت باید چنین آیینی با سیاهپوش کردن شهر در شأن آن حضرت برگزار شود.

مدیر کل صدا و سیما مرکز فارس در ادامه این نشست افزود: تبدیل آیین بزرگداشت با شکوه حضرت موسی الکاظم به عنوان یک منظومه معرفتی و رسانه‌ای به آیین ملی و جهانی تبدیل شود.

احمد پهلوانیان خاطر نشان کرد: در حوزه فرهنگ اجتماعی، مذهبی و اقتصادی، پیوستگی خود را با حرم اهل بیت، صداو سیما، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی در الویت برنامه‌ها قرار دهد.

597781

مطالب مرتبط