قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۱/۰۴

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳ سنت معادل ۰.۰۴ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۵۸ سنت رسید.
تصویر قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۱/۰۴

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشته است. ضعف تقاضا و بهبود عرضه نفت عکس‌العمل بازار به افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی را محدود کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 3 سنت معادل 0.04 درصد افزایش به 79 دلار و 58 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 4 سنت معادل 0.05 درصد افزایش 74 دلار و 41 سنت معامله می‌شود.

ائتلافی از 24 کشور به رهبری آمریکا و انگلیس حملات جدیدی را در روز سه‌شنبه علیه مواضع نظامی یمن انجام دادند. انگلیس در بیانیه‌ای مشترک هدف از این حملات را توقف حمله‌های یمن به کشتی‌های تجاری که باعث اختلال در تجارت جهانی شده، اعلام کرده است.

آمریکا اعلام کرده یمن 26 حمله از اواخر نوامبر علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ انجام داده است. 12 درصد از تجارت جهانی قبل از آغاز این حمله‌ها از این مسیر دریایی انجام می‌شد.

آمریکا همچنین در روز سه‌شنبه به نظامیان مرتبط با ایران در عراق هم حمله کرده است.

اما خبر از سرگیری صادرات نفت لیبی و افزایش عرضه نفت آمریکا مانع بالا رفتن قیمت نفت شده است. میدان نفتی شراره لیبی با ظرفیت 300 هزار بشکه در روز از 21 ژانویه آغاز به کار کرده است. این پالایشگاه از اوایل ژانویه به خاطر اعتراضات تعطیل بود.

تولید نفت در داکوتای شمالی در آمریکا که بزرگترین ایالت تولید کننده نفت این کشور است، در برخی بخش‌ها آغاز شده اما هنوز به ظرفیت کامل نرسیده است. تولید در این ایالت در اواسط ژانویه به خاطر سرمای هوا 425 هزار بشکه در روز کاهش یافت.

منبع: تسنیم

597686