کشف یک باب انبار دپوی قاچاق در محدوده بازار تهران

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از سه هزار قلم بلوریجات قاچاق از یک انبار در بازار بزرگ پایتخت به ارزش ۳۰ میلیارد ریال خبر داد.
تصویر کشف یک باب انبار دپوی قاچاق در محدوده بازار تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ مهدی افشاری روز سه شنبه از کشف یک انبار کالا قاچاق خبر داد و اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین موفق به کشف یک باب انبار دپوی قاچاق در محدوده بازار شدند.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در بازار تخلیه شده که کالاها در سامانه انبارها ثبت نشده و اسناد گمرکی مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشت و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی بود.

سرهنگ مهدی افشاری یادآور شد: کالاهای کشف شده شامل تعدادسه هزار و ۷۷ قلم بلوریجات محصول کشور چین بود که پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: ورود کالای قاچاق و ارز به کشور باعث ورشکستگی کارخانجات و بیکار شدن کارگران ایرانی می شود لذا از شهروندان درخواست می‌شود درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس گرفته و موارد را به اطلاع پلیس امنیت اقتصادی برسانند.

دستگیری سارق حرفه‌ای منزل در شهرک قدس

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت از دستگیری یکی از سارقین حرفه‌ای و تحت تعقیب که از منازل مسکونی در مناطق غرب تهران سرقت می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ علی قاسم‌پور گفت: اول بهمن ماه جاری تیم عملیات کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در حال گشت زنی در محله بلوار دریا تهران به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ که سرنشینان آن منازل مسکونی این محدوده را زاغ زنی می‌کردند، مشکوک و آنها را تحت مراقبت ویژه پلیسی قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه در استعلام شماره پلاک خودرو مشخص شد متعلق به خودروی دیگری است، افزود: در نخستین گام با اعلام مشخصات خودرو متهمان به سایر گشت‌های انتظامی و سپس با ایجاد طرح مهار و با استفاده از قانون بکارگیری سلاح، خودرو متهمان را پس از تعقیب و گریز چند کیلومتری متوقف کردند.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت ادامه داد: متهمان از خودرو به صورت پیاده متواری شده و با شلیک چند تیر به سمت ماموران حمله ور شدند که ماموران با هوشمندی تمام موفق به دستگیری یکی از متهمین شده شدند.

سرهنگ قاسم‌پور با اشاره به سوابق متهم دستگیر شده در امر سرقت اظهار کرد: از متهم علاوه بر آلات و ادوات سرقت، یک قبضه سلاح سرد کشف و خودرو به پارکینگ انتقال داده شد همچنین مشخص شد متهم دارای سوابق متعدد سرقت بوده و طی بازجویی‌های اولیه به ۱۵ فقره سرقت مشابه با همکاری همدستان متواری شده در سطح شهر تهران اعتراف کرد.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ یادآور شد: متهم همراه با پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

منبع: ایرنا

597594