نیکی هیلی از لیست ترامپ خط خورد

نیکی هیلی صراحتا به رأی‌دهنگان ایالت نیوهمپشایر گفت که در صورت شکست از ترامپ در انتخابات، معاون اول او نخواهد شد.
تصویر نیکی هیلی از لیست ترامپ خط خورد

به گزارش سایت خبری پرسون، نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی که ترامپ را برای کسب نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری به چالش کشیده، مدت‌هاست که گفته برای کسب مقام دوم رقابت نمی‌کند. همچنین رسانه‌ها از تور انتخاباتی این هفته هیلی در ایالت مستقل نیوهمپشایر خبر دادند که او صراحتا احتمال معاون‌اولی خود برای ترامپ را رد کرد.

به نوشته رویترز، نشریات پولیتیکو و واشنگتن پست گزارش دادند که هیلی به رأی‌دهندگان نیوهمپشایر گفت: «من نمی‌خواهم معاون اول کسی باشم».

در ادامه گزارش واشنگتن پست آمده که هیلی افزود: «من همیشه این را گفته‌ام. این بازی آنهاست و قرار نیست من نیز با آن‌ها همراهی کنم. من نمی‌خواهم معاون رئیس‌جمهور شوم».

هیلی که به عنوان سفیر ترامپ در سازمان ملل متحد خدمت می‌کرد، پیش از رقابت روز سه‌شنبه نیوهمپشایر، میتینگ‌ها و دیدارهای انتخاباتی خود در این ایالت را شدت بخشیده و سعی کرده در ایالتی که جمهوری‌خواهان معتدل‌تری دارد، از ترامپ فاصله بگیرد. رأی‌دهندگان دموکرات و مستقل نیز می‌توانند در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان نیوهمپشایر شرکت کنند. این مسئله باعث می‌شود رأی‌دهندگان میانه‌رو که به خاطر پرونده‌های قضایی ترامپ و تلاش‌های او برای لغو نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ از او زده شده‌اند، به جناح هیلی بپیوندند.

هیلی مجبور است تا تفاضل آرای خود با ترامپ را در دومین رقابت مقدماتی جمهوری‌خواهان کاهش داده تا شانسی برای خنثی‌کردن شتاب ترامپ پس از پیروزی قاطع او در انتخابات روز دوشنبه آیووا داشته باشد.

منبع: اکوایران

587007