اسماعیلی:

بنای وزارت فرهنگ بر تقویت جریانات مردمی است

وزیر فرهنگ گفت: بنای ما در دولت و وزارت فرهنگ این است که جریانات مردمی را تقویت کنیم.
تصویر بنای وزارت فرهنگ بر تقویت جریانات مردمی است

به گزارش سایت خبری پرسون، شامگاه گذشته نخستین رویداد جایزه ویژه «باهم وطن» با محوریت انتخاب و تقدیر از بهترین روایت تولیدی رسانه ای سال با موضوع انعکاس فعالیت مردمی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در سینما فلسطین تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سردار محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه الله اعظم (عج)، سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت و حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد از منتخبین بخش‌های مختلف رویداد تقدیر به عمل آمد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در این مراسم با اشاره به اهمیت شکل‌گیری نهادهای مردمی برای مدیریت جامعه گفت: از اواخر دهه هشتاد مشهود بود که اشکالاتی در حکمرانی ما وجود دارد بر همین اساس نیاز داشتیم فضا را نسبت به گذشته تغییر دهیم.

وی افزود: تدبیر رهبری این بود که به تدریج حوزه تصدی‌گری و اجرای امور از حاکمیت به حلقه‌های میانی و گروه‌های های مردمی منتقل شود ولی با توجه به نظام اداری موجود تصور اینکه در جایگاه فعلی قرار بگیریم خیلی دشوار بود.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: البته بعد از پیروزی انقلاب تجربه به کار بستن این رویکرد را داشتیم اما بعد از جنگ تحمیلی فضای دیوان سالاری قوت گرفت و بخشی از جریانات شکل گرفته را نیز در خود ادغام کرد.

تشکر از سردار جعفری

وی افزود: باید از سردار جعفری که با راه اندازی قرارگاه قرب از جریان های مردمی حمایت و دلدادگان انقلاب را دور هم جمع کردند و پایه گذار جریانات عمومی شدند تشکر کنم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: جریانات مردمی با سمت و سویی که با بیان رهبری شکل گرفته بود نیز شروع به فعالیت کردند به همین دلیل توانستند ادبیات جا افتاده‌ای برای خود ایجاد کنند البته باید توجه داشت این دستاورد نتیجه تلاش ده ساله است.

وی افزود: تشکیل جریانات مردمی، ظرفیت های جمهوری اسلامی را نشان داد چرا که در مواقع گوناگون توانستند نقش آفرینی موثری داشته باشند به عنوان مثال جریانات مردمی توانست در حل بحران کرونا نقش آفرینی ویژه داشته باشد.

وزیر فرهنگ گفت: دولت سیزدهم نیز براساس نگاه به دستاوردهای حکمرانی نوین فرهنگی و اجتماعی، عنوان دولت مردمی را برای خود برگزیده است.

تقویت جریان‌های مردمی

اسماعیلی همچنین ضمن اشاره به اینکه در دولت تصمیم بر تقویت جایگاه مردم در مدیریت امور است، ادامه داد: در دولت مردمی راه اصلی ما این است که حاکمیت تسهیل‌گری و نظارت کند و جریانات عمومی مردمی در کشور تقویت شود. براساس همین نگاه، بنای ما در دولت و وزارت فرهنگ این است که جریانات مردمی را تقویت کنیم.

وزیر فرهنگ افزود: گام های خوبی در این مسیر برداشته شده و ما نیز در مدیریت دولت از تجارب کسب شده در همین حوزه استفاده کردیم و امیدوارم انشاالله به سرانجام خوبی برسد. از حجت الاسلام قمی که با حضورشان در سازمان تبلیغات این فضا را وارد جریانات دینی و مذهبی کردند نیز باید به شکلی ویژه تشکر کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: ادبیات و ذهن مشترک بین مسئولان کشور در بخش های مختلف برقرار شده و ما را امیدوار می کند تا پایه گذار تحولات جدید با میدان‌داری مردم و گروه های مردمی باشیم.

در این مراسم از جعفر ملکی، آرمان عطایی، شهناز جعفری و مهران صحرایی؛ 4 قهرمانی که موضوع مستندها بودند نیز تقدیر شد.

در ادامه از مریم رفیعی به عنوان قهرمان محله نیز تقدیر شد.

علاوه بر آن نیز امید مدحج برای اثر «قاب همدلی»، جعفر صادقی برای اثر « باشگاه اندیشه»، مسعود دهنوی برای اثر «قطعه نوزده»، علیرضا باغشنی برای اثر «آقای شورا» نیز تقدیر شدند.

منبع: تسنیم

586885