خاندوزی بیان کرد:

ابلاغ افزایش سهمیه پرداخت وام ازدواج/ معادل کل سرمایه دولت‌های قبل، به سرمایه بانک ها اضافه کردیم

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: بانک مرکزی 120 هزار مورد افزایش سهمیه پرداخت وام ازدواج را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرده و اکنون نیز بیش از 100 هزار مورد افزایش ظرفیت پرداخت وام فرزندآوری از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده است.
تصویر ابلاغ افزایش سهمیه پرداخت وام ازدواج/ معادل کل سرمایه دولت‌های قبل، به سرمایه بانک ها اضافه کردیم

به گزارش سایت خبری پرسون، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه با اشاره به وضعیت نامناسب کفایت سرمایه بانک‌ها و دستور رئیس جمهور برای رفع ناترازی‌ها بانک‌ها، گفت: براساس اخرین مصوبات افزایش سرمایه‌ها به شرح زیر است: بانک کشاورزی 8 هزار میلیارد تومان، بانک صنعت و معدن 9 هزار میلیارد، صادرات 4 همت، بانک توسعه صادرات 5 همت، پست بانک 2 همت، بانک رفاه 10 همت، بانک ملت 25 همت، بانک مهر اقتصاد 3 همت، تجارت 12 همت، اقتصاد نوین 3 همت و سپه و ملی 50 همت افزایش سرمایه دارند.

وی با بیان اینکه 140 همت مجموع کفایت سرمایه بانک ها خواهد بود، گفت: در سال گذشته 98 همت و سال قبل آن 48 همت افزایش سرمایه داشتیم که مجموع این سه سال 270 همت کفایت سرمایه بانک‌ها بوده است. ما معادل کل کفایت سرمایه دولت‌های پیش از این دولت، به سرمایه بانک های دولتی اضافه کردیم که توان اعتباردهی و ارائه تسهیلات آنها بیشتر شود.

خاندوزی در خصوص افزایش نرخ ارز طی روزهای گذشته نیز یادآورشد: با اتفاقات در منطقه و حمله به مردم یمن و تحولات دیگری از جمله آغاز سال نو میلادی چینی ها بسیاری از حواله ها به ناچار باید تسویه می شد و مجموعه این تدابیر موجب افزایش نرخ ارز در بازار شد که با ورود بانک مرکزی طی روزهای آینده شاهد ثبات در نرخ ارز خواهیم بود.

وزیر اقتصاد و امور دارایی درباره سنگ‌اندازی بانک‌ها در ارائه تسهیلات با وجود تاکیدات رئیس جمهور نیز گفت: دستور آیت الله رئیسی در مجمع عمومی بانک مرکزی جدی است و تمهیدات بسیار خوبی در این زمینه از سوی بانک مرکزی ایران اندیشیده شده است.

وی بیان داشت: بانک مرکزی 120 هزار مورد افزایش سهمیه پرداخت وام ازدواج را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرده و اکنون نیز بیش از 100 هزار مورد افزایش ظرفیت پرداخت وام فرزندآوری از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده است.

منبع: تسنیم

586798