شکاف در کابینه نتانیاهو/ به جان هم افتادن صهیونیست‌ها نشانه شکست است

تحلیلگر معروف جهان به افزایش شکاف و دودستگی میان صهیونیست‌ها به علت جنگ غزه و ناکامی در تحقق اهداف آن اشاره کرده است.
تصویر شکاف در کابینه نتانیاهو/ به جان هم افتادن صهیونیست‌ها نشانه شکست است

به گزارش سایت خبری پرسون، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف جهان در مطلبی در رای الیوم با اشاره به تشدید اختلافات درونی میان صهیونیست‌ها ، آورده است: اینکه سه وزیر در کابینه علیه نتانیاهو شوند و دو نفر از آنها در تظاهرات اعتراضی علیه بی بی در صدمین روز از جنگ غزه شرک کنند، از نشانه های پیروزی نیست، بلکه نشانه قطعی شکست است. آنانی که در جنگ پیروز می‌شوند جشن به پا می‌کنند و به جان هم نمی افتند و علیه رئیس خود دست به شورش نمی‌زنند.

وی نوشت: «بنی گانتز و گادی آیزنکوت» دو وزیر در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با خشم از آخرین جلسه کابینه نتانیاهو خارج شده و خیلی سریع به تظاهراتی رفتند که شرکت کنندگان پلاکاردهایی حمل کردند که در آن بر شکست کابینه نتانیاهو در بازگرداندن اسیران تاکید و شعارهایی علیه نتانیاهو سر دادند.

این تحلیلگر نوشت: شکاف در کابینه نتانیاهو به اوج خود رسیده است به ویژه که این دو وزیر کمتر از یک ساعت از برگزاری نشست و مشاجره با نتانیاهو، جلسه کابینه را با عصبانیت ترک کردند و بعید نیست که این مقدمه ملحق شدن دیگر وزیران کابینه نتانیاهو و فروپاشی کامل این کابینه باشد.

وی افزود: ما از روز اول حمله زمینی گفتیم که هرچه دامنه جنگ تداوم پیدا کند، اوضاع این رژیم بغرنج تر می‌شود و شکست‌های بیشتری متحمل می‌شود به ویژه که رزمندگان مقاومت روز به روز پیروزی های بیشتری رقم می‌زنند و ضربات شدیدی به دشمن وارد و همه طرح‌های اشغالگران را ناکام می گذارند. اخباری که طی ساعات گذشته از عقب نشینی نظامیان اشغالگر از مرکز غزه، دیرالبلح و نیز خان یونس و قبل از آن خروج نیروهای جولانی از الشجاعیه مخابره شده است، نشانه میزان تلفات سنگین اشغالگران و افزایش شمار تجهیزات و تانک های منهدم شده ارتش رژیم صهیونیستی است. این عقب نشینی نیست بلکه فرار از جنگ و اذعان آشکار به عدم تداوم این جنگ است.

عطوان نوشت: ما با جنگی روبرو هستیم که میان یک طرف زورگو مورد حمایت آمریکا با مقاومت و رزمندگانی سلحشوری است که سلاح قوی به نام ایمان دارند و تا مرز شهادت می‌جنگند؛ اگر نگاهی به نتایج این جنگ بیندازیم، متوجه می شویم که این درگیری شدید در همه جبهه ها و انتقال جنگ به قلب اراضی اشغالی و نابودی اسطوره بازدارندگی دشمن، به مثابه اعلام آغاز فروپاشی پروژه صهیونیستی اشغالگری و آپارتایدی و چه بسا هیمنه غرب بر خاورمیانه باشد.

این تحلیلگر بیان کرد: درست است که ملت فلسطین بیش از ۲۴ هزار شهید و ۶۶ هزار زخمی داده و دو میلیون نفر از ساکنان غزه آواره شده و حدود ۸۶ درصد از منازل آنها ویران شده و این آمار رعب آور است، اما دشمن صهیونیست نیز متحمل ضربات سنگینی شده است. بیش از ۱۷۰۰ نظامی خود را از دست داده و دهها هزار نظامی دیگر زخمی شده‌اند و بیش از نیم میلیون شهرک نشین چه در شمال فلسطین اشغالی و چه جنوب آن بر اثر حملات مقاومت، فراری شده‌اند و این برای رژیم صهیونیستی سابقه نداشته است.

وی بیان کرد: این حجم از تلفات صهیونیست ها و کشیده شدن جنگ به اراضی اشغالی طی ۷۵ سال گذشته بی سابقه بوده است و این رژیم رویارویی آسانی با ارتش های عربی شکست خورده و فاسد داشته است. رژیم صهیونیستی تمام توان خود را برای رقم زدن سریع سرنوشت جنگ به نفع خود و تحقق اهداف این جنگ به کار بست و حمایت مالی، انسانی و تجهیزاتی گسترده آمریکا را با خود داشت اما با گذشت صد روز با وجود کشتار و پاکسازی نژادی به اهداف خود نرسید.

عطوان نوشت: نقطه تحول اساسی در این جنگ را می‌توان در سه مورد دانست؛ نخست، فرماندهی فلسطینی شجاع و مومنی که از دشمن هراسی ندارد و توان این را دارد که بدون درنگ تصمیم به جنگ بگیرد و آماده پذیرش همه تبعات آن است.

دوم، پایگاه مردمی قوی که دارد و سوم وابستگی به محور مقاومتی که استقامت طولانی دارد به ویژه در یمن و عراق و جنوب لبنان.

وی درادامه آورده است: برادران ما در یمن، آمریکا را به دام جنگ فرسایشی نظامی، اقتصادی و راهبردی، کشاندند. بیشتر کشورهای اروپایی از مشارکت در ائتلاف استعماری آمریکایی در دریای سرخ سرباز زدند و این در مورد متحدان عرب و آفریقایی آمریکا نیز صادق است.

عطوان همچنین گریزی به موضع روسیه زد و اینکه از حق وتوی خود در شورای امنیت درباره یمن استفاده نکرد.

این تحلیلگر در پایان نوشت: تا زمانی که حملات موشکی به تل آویو ادامه دارد و تلفات و خسارات دشمن صهیونیست روز به روز بیشتر می‌شود و همه تلاش های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای رسیدن به فرماندهی مقاومت و اتاق عملیات آن و تشکیلات آن در زیر زمین ناکام می‌ماند و طرح کوچاندن شکست خورده است، نشانه های پیروزی آشکارتر می‌شود.

منبع: ایزنا

586500