رئیس پلیس راهور اصفهان:

گواهینامه هایی که در فضای مجازی تبلیغ می کنند جعلی است

رئیس پلیس راهور اصفهان با تأکید بر اینکه پلیس در فضای مجازی برای گواهینامه تبلیغ نمی‌کند، گفت: هر گواهینامه‌ای که غیر از مسیر قانونی و سیر مراحل در آموزشگاه‌های رانندگی صادر شود، قطعاً جعلی است.
تصویر گواهینامه هایی که در فضای مجازی تبلیغ می کنند جعلی است

به گزارش سایت خبری پرسون، ازاصفهان:علی اصغر زارع، رئیس پلیس راهور اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: جعل گواهینامه‌های رانندگی به دلیل نداشتن سابقه قانونی هیچ فایده‌ای نداشته و حتی پیگیرد قانونی و قضائی برای دارنده گواهینامه جعلی دارد.

وی افزود: دارندگان گواهینامه جعلی و کسانی که در اسناد و نوشته‌های غیر رسمی ایجاد جعل می‌کنند؛ علاوه بر جبران خسارت به مجازات سنگین هم محکوم خواهند شد

زارع بیان کرد: افراد اگر با گواهینامه جعلی تصادف کردند، وسیله‌ای که با آن مرتکب حادثه شده‌اند توقیف خواهد شد و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند و هیچ حمایت بیمه‌ای نخواهند شد.

رئیس پلیس راهور اصفهان با تأکید بر اینکه پلیس در فضای مجازی برای گواهینامه تبلیغ نمی‌کند، تصریح کرد: هر گواهینامه‌ای که غیر از مسیر قانونی و سیر مراحل در آموزشگاه‌های رانندگی صادر شود، قطعاً جعلی است.

وی خاطرنشان کرد: جعلی بودن گواهینامه برای مأموران راهور با رؤیت گواهینامه و استعلام سیستمی به سادگی قابل تشخیص است، بنابراین شهروندان فریب جاعلان را نخورند و از طریق تماس با شماره ۱۱۰ آنها را به پلیس معرفی کنند.

زارع بیان کرد: کسانی که به کمک جاعلان گواهینامه‌های جعلی تهیه می‌کنند، با توجه به اینکه آگاهانه اقدام به اینکار می‌کنند، مجرم شناخته می‌شوند.

منبع: فارس

586417