سورپرایزهای قلعه‌نویی در گام نخست/ ۵ بازیکن تیم ملی نقش اول موفقیت ایران در استارت جام ملت‌ها

تیم ملی ایران گام نخست را محکم برداشت و با کسب یک پیروزی مقتدرانه مقابل فلسطین، نشان داد به کمتر از فتح جام رضایت نخواهد داد.
تصویر سورپرایزهای قلعه‌نویی در گام نخست/ ۵ بازیکن تیم ملی نقش اول موفقیت ایران در استارت جام ملت‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، جام ملت‌های آسیا با پیروزی پر گل ۴ بر یک برای تیم ملی ایران آغاز شد. فلسطین که در بازی‌های گذشته تیم‌های ملی استرالیا و عربستان را حسابی به دردسر انداخته بود و انتظار می‌رفت در فاز دفاعی تیم مستحکمی باشد، در همان دقیقه دوم بازی دروازه‌اش با گل انصاری‌فرد باز شد. همین گل زودهنگام کمک کرد تا تیم قلعه‌نویی خیلی زود توپ و زمین را در اختیار بگیرد و با گل‌های شجاع خلیل‌زاده (۱۴) و مهدی قائدی (۳۸)، نیمه‌اول فوق‌العاده‌ای را پشت سر بگذارد. اتفاقات تلخ این نیمه مصدومیت خلیل‌زاده و اشتباه عزت‌اللهی روی تک‌گل فلسطینی‌ها بود. در نیمه مربیان هم این تیم ملی ایران بود که مالکیت توپ را در اختیار داشت و با حضور سردار آزمون در دقیقه‌۵۵ به گل چهارم رسید. باتوجه به پیروزی ۳ بر یک امارات مقابل هنگ‌کنگ، تیم ملی ایران با پیروزی ۴ بر یک برابر فلسطین به صدرجدول رفت تا گام اول را محکم برداشته باشد و به نوعی برای رقبا خط و نشان بکشد.

غافلگیری‌های ترکیب

حضور کریم انصاری‌فرد و مهدی قائدی در ترکیب اصلی، غافلگیری قلعه‌نویی برای شروع تورنمنت بود. دیر رسیدن آزمون به اردو، بهترین اتفاق ممکن برای انصاری‌فرد را رقم زد تا در ترکیب اصلی قرار بگیرد و جام را با گلزنی آغاز کند. مهدی قائدی هم که تا همین چند هفته پیش شانس کمی برای حضور در فهرست نهایی مسافران قطر داشت، پس از درخشش در آخرین بازی دوستانه، اعتماد قلعه‌نویی را جلب کرد و جزو ۱۱‌نفر اصلی به زمین رفت. او هم درست مثل انصاری‌فرد به بهترین شکل ممکن جواب اعتماد کادر فنی را داد؛ با تاثیرگذاری روی گل اول و زدن گل سوم. جالب اینکه هر دوبازیکن در پایان نیمه اول از زمین مسابقه بیرون رفتند تا آزمون و محبی جای آنها را در ترکیب اصلی بگیرند. به این نکته هم باید اشاره داشت که ترکیب اصلی تیم‌ملی یک‌غایب بزرگ دیگر هم داشت. رامین رضاییان که امسال یکی از آماده‌ترین بازیکنان لیگ برتر بوده، به دلیل مصدومیت و دیر اضافه شدن به تمرینات گروهی، شانس حضور در ترکیب اولیه بازی را از دست داد. به هر حال قلعه‌نویی برای موفقیت در قطر حساب ویژه‌ای روی رضاییان باز کرده و حاضر نیست روی این بازیکن ریسک کند. صادق محرمی جانشین رضاییان در ترکیب اصلی بود که عملکرد قابل قبولی داشت و پایه‌گذار گل چهارم هم شد. رضاییان در ۱۰‌دقیقه پایانی برای ایران به زمین رفت تا شاید برای بازی‌های بعدی آماده شود.

مصدومیت گلزن

شجاع خلیل‌زاده هم یکی از چهره‌های ویژه بازی ایران و فلسطین بود؛ مدافعی که گل دوم تیم ملی را زد و به خاطر فلسطینی‌ها خوشحالی هم نکرد اما در ادامه بازی دچار آسیب‌دیدگی شد و مجبور شد پیش از پایان نیمه اول زمین مسابقه را ترک کند. قلعه‌نویی که تیمش پس از خروج شجاع گل اول را خورد، امیدوار است مصدومیت مدافع کلیدی‌اش جدی نباشد و او بتواند در بازی‌های آینده به تیم کمک کند.

درمان زانودرد در منزل، بدون جراحی و عوارض با تکنولوژی آلمانی | برای دریافت مشاوره تخصصی ثبت نام کنید

ستاره میدان

سامان قدوس؛ ستاره‌ای که خیلی ها اعتقاد داشتند در جام‌جهانی هم شایستگی حضور در ترکیب اصلی را داشت و می‌توانست به تیم ملی کمک کند اما به هر حال کارلوس کی‌روش چنین نظری نداشت! قدوس که در دوره قلعه‌نویی به مهره ثابت تیم ملی تبدیل شده، روز گذشته مقابل فلسطین هم فیکس بود و نشان داد چرا کادرفنی جدید تیم ملی تا این حد به او اعتماد دارد. او بیشترین نقش را روی گل اول داشت، گل دوم را با سانتر زیبایش برای شجاع ساخت و روی گل چهارم هم تاثیر مستقیم داشت. قدوس با نمره۸.۷، بهترین بازیکن ایران در بازی دیشب بود و نشان داد با آمادگی هرچه تمام‌تر خودش را از لیگ برتر به جام‌ملت‌ها رسانده است. او دردقایق پایانی جای خودش را به امید ابراهیمی داد.

ثبت در تاریخ

سردار آزمون که داستان آمدن یا نیامدنش به جام‌ملت‌ها، سروصدای فراوانی به راه انداخت، تنها ۴۵‌دقیقه از ترکیب تیم ملی دور ماند. او در نیمه دوم به میدان آمد و تنها پس از ۱۰‌دقیقه دروازه فلسطین را برای چهارمین‌بار باز کرد تا به دومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی تبدیل شود. او در کنار کریم باقری این عنوان را دارد و حالا در همین جام می‌تواند از ستاره سابق تیم ملی عبور کند. مهدی طارمی، دیگر مهاجم تیم ملی هم روز گذشته تلاش زیادی کرد تا نامش را در بین گلزنان بازی اول قرار دهد اما در نهایت موفق به گلزنی نشد تا امیدش به بازی‌های بعدی باشد.

منبع: همشهری

586346