آخرین وضعیت ترافیکی جاده ها پس از بارش برف و کولاک

مدیرکل تجهیزات و ماشین آلات سازمان راهداری گفت: دو محور شریانی و ۲۰۰ محور از ۳۸۰ محور روستایی که به دلیل بارش برف و کولاک مسدود شده بود بازگشایی شده است.
تصویر آخرین وضعیت ترافیکی جاده ها پس از بارش برف و کولاک

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل تجهیزات و ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: محور چالوس، کرج، آزاد راه تهران - شمال که به دلیل کولاک و ریزش بهمن از شب گذشته مسدود شده بود بازگشایی شد و تردد در این محور برقرار شده است.

به گفته وی در حال حاضر تنها محورهای شریانی از جمله اردبیل و آستار (محدوده گردنه حیران) به دلیل شرایط بارش شدید برف و وکولاک وعدم ایمنی کافی مسدود شده و بارش‌ها در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان از شدت بیشتری برخوردار است، اما خوشبختانه باز هستند، اما به مسافران توصیه می‌شود که از ترددهای غیر ضروری پرهیز کرده ودر صورت تردد حتما از زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی استفاده کنند..

او اظهار کرد: در محورهای غیر شریانی و روستایی هم تا به امروز ۳۸۰ محور در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، آذربایجان شرقی و اردبیل مسدوده بود که تا به این لحظه ۲۰۰ محور بازگشایی شده و همکاران راهداری در تلاش هستند که تا فردا صبح سایر محورها را بازگشایی کنند.

بهرامی نیا توضیح داد: ۶ هزارو ۴۰۰ نفر نیروی راهدار و ۴ هزار و ۷۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۴۰ هزار تن مصالح شن و نمک طی این چند روز اقدام به برف روبی کرده اند و تا به امروز هم ۴۰ مورد عملیات ریزش برداری در سطح جاده‌ها انجام شده و ۴۰ هزار کیلومتر باند برف روبی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

586260