علت کاهش قیمت بیت کوین مشخص شد! آیا ETF شکست خورده؟

پس از افت تقریباً ۷ درصدی بیت‌کوین و رسیدن آن به زیر ۴۴ هزار دلار، پیتر شیف اقتصاددان عنوان کرد که صندوق بیت کوین تراست گری‌اسکیل (GBTC) ممکن است دچار فروپاشی شود.
تصویر علت کاهش قیمت بیت کوین مشخص شد! آیا ETF شکست خورده؟

به گزارش سایت خبری پرسون، شیف ظرفیت GBTC برای رقابت با صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین را زیر سؤال برد. این صندوق‌ها که به تازگی توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تأیید شده‌اند، با تبلیغات بیشتر و ویژگی‌های رقابتی مانند کارمزد کمتر، کاربرانی را که قصد سرمایه‌گذاری روی بیت کوین دارند، به خود جذب می‌کنند.

پس از راه‌اندازی صندوق‌های ETF بیت‌کوین در ایالات متحده، ۶۲۵.۸ میلیون دلار سرمایه به این بخش وارد و ۹۵ میلیون دلار سرمایه از GBTC خارج شد. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران در حال انتقال سرمایه‌گذاری‌های خود به صندوق‌های ETF بیت کوین هستند و آنها را به GBTC ترجیح می‌دهند. همچنین عده‌ای دارایی‌های خود را از GBTC خارج کرده و به فروش رسانده‌اند.

از سوی دیگر، علی‌رغم کاهش قیمت بیت کوین پس از تأیید ETF، برخی از تحلیلگران بازار این راه‌اندازی را ناموفق دانسته‌اند. آنتونی اسکاراموچی، بنیانگذار اسکای‌بریج کپیتال (SkyBridge Capital)، به نقش فروش قابل‌توجه سهام GBTC به عنوان یکی از دلایل کاهش قیمت بیت کوین اشاره کرد.

از نظر وی نیز تأیید صندوق‌های ETF باعث شد که بسیاری به سمت این گزینه‌ها که کارمزد پایین‌تری دارند روی بیاورند. این امر منجر به فروش دارایی‌های بیت کوین GBTC و در نتیجه کاهش قیمت بیت کوین شده است.

منبع: رمزارز نیوز

586120