ناتو برای ایران خط و نشان کشید

سخنگوی ناتو مدعی شده ایران «مسئولیت ویژه» برای متوقف‌کردن حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی دارد.
تصویر ناتو برای ایران خط و نشان کشید

به گزارش سایت خبری پرسون، ساعاتی پس از حملات آمریکا و انگلیس به اهدافی در یمن، «دیلان وایت» سخنگوی ناتو با نادیده‌گرفتن نقش کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی در تشدید تنش‌ها در منطقه، مدعی شد ایران به دلیل حمایت از یمن، مسئولیت ویژه‌ای در پایان دادن به حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های تجاری دارد.

نیروهای مسلح یمن پس از آغاز جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه با حمایت تمام‌عیار غرب، کشتی‌های مرتبط با این رژیم در منطقه دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را هدف قرار داده و بارها تاکید کرده‌اند کشتی‌های تجاری دیگر کشورها مانند گذشته، می‌توانند از این منطقه عبور کنند.

آمریکا و انگلیس اما با بهانه «حمایت از آزادی دریانوردی و کاهش توان یمن برای حمله به کشتی‌های تجاری» بامداد جمعه مواضعی را در چهار استان این کشور هدف قرار دادند.

سخنگوی ناتو روز جمعه توپ را به زمین ایران انداخته و مدعی شده است: «نیروهای حوثی(انصارالله) از طرف ایران حمایت و تجهیز می‌شوند، بنابراین تهران مسئولیت ویژه‌ای برای متوقف‌کردن نیروهای نیابتی خود دارد».

ایران بارها اعلام کرده «نیروهای نیابتی» در منطقه ندارد و گروه‌های مقاومت در غرب آسیا و همچنین ارتش یمن بر اساس منافع کشورهای خود عمل می‌کنند.

وایت در ادامه مدعی شده حملات بامداد امروز به یمن توسط آمریکا و انگلیس «اقدامی دفاعی و با هدف حفظ آزادی ناوبری در یکی از مهم‌ترین آبراه‌های جهان» بوده است.

نیروی دریایی آمریکا پیشتر خبر داده بود ارتش یمن ۲۷ بار به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ حمله کرده است.

مقام‌های سیاسی و نظامی یمن تاکید کرده‌اند به حملات آمریکا و اسرائیل پاسخ خواهند داد.

منبع: ایسنا

585972