از تکذیب مالچ‌پاشی دریاچه ارومیه تا موضوع بازگشت خواننده لس آنجلسی به ایران

اعضای کابینه سیزدهم در حیاط دولت چه گفتند؟

در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) 20 دی ماه 1402 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
تصویر اعضای کابینه سیزدهم در حیاط دولت چه گفتند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، اعضای کابینه سیزدهم پس از جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران صحبت کردند.

اسماعیلی: ۱۰ کارگردان کار اولی در جشنواره فیلم فجر داریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور ۱۰ کارگردان کار اولی در جشنواره فیلم فجر خبر داد.

محمدمهدی اسماعیلی پس از جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران، گفت: اتفاق مهم رویش نسل جدید و نو در عرصه هنر سیماست. 10 کارگردان و تهیه کننده کار اولی در جشنواره فیلم فجر حضور دارند.

وی ادامه داد: ما نگاه متناسب به شهرستان‌ها داریم. در مجموع 35 درصد از کارها یا تولیدش در شهرستان ها بوده یا داستان آن در شهرستان ها خلق شده است. این اتفاق، اتفاق مبارکی است. در فیلم‌های جشنواره هشت کارگردان خانم در بخش انتها حضور داشتند.

واکنش وزیر ارشاد به سوالی درباره بازگشت معین

معین (خواننده) می‌تواند به ایران برگردد و برای دریافت مجوز هم مانند سایر خوانندگان روال قانونی را طی خواهد کرد.

دهقانی فیروزآبادی: ایران و تاجیکستان شرکت دانش بنیان مشترک تاسیس می‌کنند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوراز هدف‌گذاری در چهار حوزه برای ایجاد چندین شرکت دانش‌بنیان مشترک در تاجیکستان تا پایان سال خبر داد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی صبح امروز -چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲- در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رئیس مجلس تاجیکستان بازدید مفصلی از نمایشگاه نوآوری و فناوری ایران داشت. با یک تصوری وارد و بسیار به موضوع همکاری علاقمند شد. من به ایشان تاکید داشتم که ما به دنبال تجارت با هم نیستیم چون این کاری است که عادی انجام می‌شود بلکه ما به دنبال همکاری با هم هستیم.

وی ادامه داد: رئیس مجلس تاجیکستان دعوت کرد در یک یا دو ماه آینده نشستی در تاجیکستان با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، سلامت و معدن داشته باشیم و قبل از پایان سال این نشست انجام خواهد شد و هدف این است که در چهار حوزه چندین شرکت تولیدی دانش‌بنیان مشترک در تاجیکستان داشته باشیم.

دهقانی فیروزآبادی همچنین درباره قراداد ۵۰۰ میلیون دلاری میان شرکت‌های دانش‌بنیان نفتی و صنایع گفت: این قراداد خیلی خوبی برای کالاهایی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار بود که در طول دو سال در ۱۲ گروه کالایی ویژه خواهد بود. یک تعامل خیلی خوبی بین وزارت نفت در حوزه‌های مختلف مثل بخش گاز و اخیرا در حوزه‌های تجهیزات، بهره‌وری، بهینه‌سازی، تکمیل زنجیره ارزش در حوزه گاز انجام شده و قراردادهای آن شروع شده و امیدوارم قبل از پایان این دولت ما نتیجه بگیریم.

علی سلاجقه: مالچ‌پاشی دریاچه ارومیه کذب است

رئیس سازمان محیط زیست انتشار اخباری مبنی مالچ‌پاشی دریاچه ارومیه را تکذیب کرد.

علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره مالچ‌پاشی دریاچه ارومیه، اظهار کرد: این موضوع مربوط به کار علمی یک دوستار محیط زیست است که در مساحت ۶۰ متر مربع کار آزمایشگاهی انجام داده است و این اخبار درست نیست.

وی افزود: این‌که گفته شود دریاچه ارومیه مالچ‌پاشی شده است، کاملاً کذب است و هیچ جای دنیا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و از منظر علمی هم امکان‌پذیر نیست. این موضوع که انجام شده مربوط به یک کار آزمایشگاهی است‌.

قاضی‌زاده هاشمی : جانبازان حادثه تروریستی درصد جانبازی می‌گیرند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جانبازان حادثه تروریستی پس از درمان کامل درصد جانبازی می‌گیرند.

قاضی زاده هاشمی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آخرین تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان 93 نفر است.

وی اظهار کرد: امیدواریم تا قبل از اربعین مسائل اداری خانواده شهدا تعیین و تکلیف شود.

وی گفت: درمورد جانبازان چون طول درمان دارند تا پایان درمان میزان جانبازی آنان احراز نخواهد شد.

احمد وحیدی: شناسایی عوامل انفجار تروریستی کرمان ادامه دارد

احمد وحیدی وزیر کشور چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره فراد بازداشت شده مرتبط با حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: دستگیری این افراد جریان مستمر است و هرچه پیشتر برویم عوامل مرتبط با این حادثه شناسایی می‌شوند و با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی گفت: اعلام شد که یک مورد انتحاری تاجیکستانی بود و مورد دیگر باید دقیقتر معلوم شود که شهروند کجا بودند. احتمالا نفر دوم هم تاجیکستانی باشد.

منبع: ایسنا

585762