آموزش تمدید کارت بازرگانی؛

راهنمای تمدید کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت

در عرصه تجارت بین‌المللی، کارت بازرگانی دروازه‌ای برای فعالیت‌های تجاری فراتر از مرزهای جغرافیایی است. با افزایش گستره تجارت الکترونیک و تبادلات بین‌المللی، اهمیت به‌روزرسانی و تمدید به‌موقع این کارت بیش از پیش آشکار می‌شود.
تصویر راهنمای تمدید کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت

به گزارش سایت خبری پرسون، کارت بازرگانی اعتباری یک ساله دارد که باید قبل از انقضای آن تمدید شود و در صورت واجد شرایط بودن به‌مدت ۵ سال تمدید خواهد شد. این مقاله با هدف فراهم آوردن راهنمایی قدم به قدم برای تمدید کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت ایران طراحی شده است. با آشنایی مراحل تمدید کارت بازرگانی، این فرآیند برای فعالان اقتصادی تسهیل شده و به اطلاعات آن‌ها نیز افزوده می‌‌شود.

بررسی شرایط تمدید کارت بازرگانی پیش از اتمام مهلت اعتبار کارت

افرادی که برای انواع حمل‌ونقل تجاری بین‌المللی و همچنین بیمه های باربری درخواست تمدید کارت بازرگانی را دارند، برای موافقت با این درخواست، فرد مورد‌نظر باید شرایط و ضوابطی را در این زمینه رعایت کند و به آن‌ها توجه داشته باشد. این شرایط عبارت‌اند از:

متقاضی باید پرونده مالیاتی در سازمان امور مالیاتی کشور داشته باشد.

داوطلب باید کد اقتصادی خود را ارائه کند.

کارت بازرگانی فرد باید اعتبار داشته باشد.

متقاضی در مدت اعتبار کارت بازرگانی، دچار ممنوعیت فعالیت تجاری خارجی نشده باشد.

فرد داوطلب باید مالیات‌های خود را به‌موقع پرداخت کرده باشد.

فرد متقاضی باید حساب جاری با دسته چک صیادی داشته باشد.

مدارک مورد‌نیاز را به‌صورت کامل ارائه دهد.

با‌توجه‌به موارد فوق، ابتدا همه نکات ذکر شده را بررسی کرده و در‌ صورت واجد شرایط بودن، برای تمدید کارت بازرگانی به سامانه جامع تجارت مراجعه کنید.

ثبت نام و ورود به سامانه جامع تجارت؛ اولین قدم برای تمدید کارت عضویت بازرگانی

به‌منظور تمدید کارت عضویت اتاق بازرگانی، دارنده کارت باید به آدرس سامانه جامع تجارت به نشانی ntsw.ir مراجعه کرده و به صفحه اصلی این سایت وارد شود. پس از آن شخص باید نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کند و با درج عبارت امنیتی به حساب کاربری خود وارد شود.

بعد از ثبت‌نام و ورود به سامانه باید به قسمت بارگذاری صلاحیت بروید. با انتخاب این گزینه، عبارت کارت بازرگانی را مشاهده خواهید کرد. در این بخش باید گزینه درخواست تمدید کارت بازرگانی را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه باید اقدامات لازم درخصوص تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک مورد‌نیاز را انجام دهید. پس از وارد کردن اطلاعات، درخواست متقاضی توسط اتاق بازرگانی مورد‌بررسی قرار می‌گیرد.

پس از تمدید کارت بازرگانی می‌توانید از راه‌های مختلفی از جمله اجاره کشتی، واردات و صادرات انواع کالاها را انجام دهید. درصورتی‌که از کشتی برای تجارت استفاده می‌کنید حتما با مراجعه به سایت بیمه کشتی، بیمه‌نامه‌ای برای بدنه و همچنین بارهای خود تهیه کنید.

مراجعه به آدرس cscs.chambertrust.ir؛ اقدام دوم برای درخواست تمدید کارت بازرگانی

پس از طی کردن مراحل متعدد در سامانه ntsw.ir لازم است شخص به‌منظور ادامه درخواست خود به سامانه کارت بازرگانی هوشمند، به آدرس cscs.chambertrust.ir مراجعه کرده و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، درخواست تمدید کارت بازرگانی را تکمیل کند. پس از تایید فرم، درخواست شما به اداره صمت استان ارسال می‌شود و مورد‌بررسی قرار می‌گیرد. در صورت تایید سازمان صمت، پرونده به‌منظور بررسی به اتاق بازرگانی ارسال شده و در صورت تایید نیز برای چاپ ارسال می‌شود، در غیر این صورت، برای تکمیل نقص به متقاضی عودت داده می‌شود.

پس از ثبت درخواست، شما می‌توانید روند تمدید کارت بازرگانی هوشمند را در صفحه درخواست‌های خود مشاهده کنید. توجه داشته باشید که کاربر فقط در وضعیت «پیش نویس» و وضعیت «نیازمند رفع نقص» می‌تواند به ویرایش اطلاعات بپردازد. در باقی وضعیت‌ها، امکان ویرایش اطلاعات برای فرد وجود نخواهد داشت.

اگر اعتبار کارت بازرگانی شما رو به پایان است و در‌صورتی‌که قصد بیمه ترانزیت برای حمل‌ونقل‌های برون مرزی دارید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه سریع‌تر از طریق سامانه جامع تجارت و هم‌چنین مراجعه به cscs.chambertrust.ir کارت عضویت بازرگانی خود را تمدید کنید. زیرا برای جبران خسارات ناشی از حمل‌و‌نقل کالا داشتن این کارت ضروری است.

مدارک لازم برای تمدید کارت بازرگانی چیست؟

برای تمدید کارت بازرگانی در ایران، تهیه و ارائه مجموعه‌ای از مدارک اساسی الزامی است. این مدارک باید دقیقاً مطابق با دستورالعمل‌های مربوطه تهیه و به‌طور‌کامل در سامانه جامع تجارت بارگذاری شود.

گواهی تسلیم اظهارنامه مالیاتی

کد اقتصادی

آگهی تغییرات در مدیریت و سایر تغییرات مربوط در‌صورتی‌که دارنده کارت شخص حقوقی باشد.

گواهی عدم سو پیشینه

مدارک مربوط به اطلاعات هویتی فرد نظیر شناسنامه، کارت ملی

مدارک مربوط به دفتر مرکزی یا شرکت از قبیل کد پستی، آدرس

کارت پایان خدمت

تصویر مدرک تحصیلی یا پروانه بهره برداری یا گواهی فعالیت تجاری

تصویر سند مالکیت دفتر مرکزی

گواهی پلمپ دفاتر قانونی

گواهی اظهارنامه ثبت دفتر بازرگانی

مفاصاحساب مالیاتی

تصویر گواهی ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم

شماره حساب جاری

کد کارگاه تامین اجتماعی

هدف از درخواست این مدارک، تایید هویت و صلاحیت حرفه‌ای متقاضیان و اطمینان از انطباق آن‌ها با قوانین و مقررات تجارت بین‌الملل است. شما به‌منظور هرگونه فعالیت تجاری بین‌المللی از جمله خرید بیمه باربری و حمل‌ونقل باید این مدارک را برای تمدید کارت بازرگانی خود آماده کنید. به‌منظور خرید بیمه مسافرتی شما نیاز به این کارت نخواهید داشت و فقط باید مدارک مربوط به احراز هویت را برای این نوع بیمه آماده کنید.

مهلت تمدید کارت بازرگانی چه زمانی است؟

وقتی برای اولین بار به‌ منطور دریافت کارت بازرگانی اقدام می‌کنید، این کارت یک سال اعتبار خواهد داشت. بعد از یک سال اولیه اگر شرایط لازم را داشته باشید تمدید کارت بازرگانی برای ۳ تا ۵ سال آینده انجام می‌شود. منظور از شرایط لازم اموری مانند تسویه حساب مالیاتی، میزان ورود و خروج کالا و موارد مشابه است. بسته به این که اعتبار کارت بازرگانی شما چند ساله است مهلت تمدید کارت بازرگانی متفاوت خواهد بود.

در‌صورتی‌که برای انجام مراحل بیمه حمل‌ونقل نیاز به این کار دارید و مهلت کارت بازرگانی شما روبه اتمام است، در اسرع وقت درخواست تمدید کارت بازرگانی را در سامانه جامع تجارت ثبت کنید؛ زیرا پس از اتمام مهلت اعتبار کارت عضویت، امکان خرید بیمه باربری و حمل‌ونقل وجود نخواهد داشت. به‌منظور اطلاع از شرایط بیمه‌های تجاری باربری می‌توانید از کارشناسان سایت بیمه آسماری مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

بررسی هزینه های تمدید کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت

هزینه تمدید کارت بازرگانی بسته به شرایط برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است. با این حال هزینه‌هایی که برای این مورد می پردازید شامل موارد زیر خواهد بود:

هزینه تمدید کارت بازرگانی

هزینه لازم برای ابطال تمبر

هزینه حق کارت عضویت اتاق بازرگانی

برای اطلاع دقیق از هزینه‌های مرتبط، توصیه می‌شود به وب‌سایت رسمی سامانه جامع تجارت ایران مراجعه کنید.

در‌صورتی‌که علاوه‌بر خرید بیمه‌های مختلف تجاری نظیر بیمه کشتی و باربری، قصد خرید بیمه تکمیلی برای خانواده یا پرسنل خود داشتید، با مراجعه به صفحه انواع بیمه تکمیلی در وبسایت می‌توانید شرایط خرید و پوشش‌های بیمه تکمیلی آسماری را مطالعه کنید.

کارت بازرگانی؛ مهم‌ترین مدرک مورد‌نیاز برای فعالیت‌های تجاری بین‌المللی

تمدید کارت بازرگانی، فرآیندی ساده است که به‌راحتی می‌توانید آن را در سامانه جامع تجارت انجام دهید. با تمدید این کارت امکان انجام فعالیت‌های تجاری خارجی و جبران خسارات ناشی از حمل‌ونقل کالا برای تجار و شرکت‌های بازرگانی فراهم می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که قبل از انقضای کارت بازرگانی خود نسبت به تمدید آن اقدام کنید. بدین‌ترتیب به‌راحتی می‌توانید برای ثبت درخواست بیمه حمل‌ونقل باربری در وب‌سایت آسماری اقدام کنید.

در‌صورتی‌که قصد انجام خدمات بیمه‌ای دیگر نظیر اطلاع از قانون جدید خرید سابقه بیمه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به‌منظور کسب اطلاعات ابتدا به صفحه بلاگ وب‌سایت مراجعه کرده و در نهایت برای انجام خدمات با مشاوران ما تماس بگیرید.

منبع: بیمه آسماری

575603