حمله هوایی اسرائیل به مواضع لبنان

منابع رسانه‌ای از بمباران یک شهرک در جنوب شرق لبنان توسط اسرائیل خبر دادند.
تصویر حمله هوایی اسرائیل به مواضع لبنان

به گزارش سایت خبری پرسون، شبکه الجزیره در این باره گزارش داد که جنگنده‌های ارتش اسرائیل طی سه نوبت شهرک «کفرکلا» در جنوب شرق لبنان را بمباران کردند.

اقتصادنیوز: بالگردهای جنگی ارتش اسرائیل منازل مردم در اردوگاه المغازی در غزه را هدف گلوله قرار دادند.

پایگاه خبری العهد نیز در این باره نوشت از ساعت هفت صبح به وقت بیروت شهرک‌های «عیترون»، «عیتا الشعب»، «یارون» و «مارون الراس» در منطقه «بنت جبیل» شاهد حملات توپخانه‌ای مداوم هستند.

طی هفته‌های اخیر مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش اسرائیل بوده‌است. طی هفت روز آتش‌بس میان رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین آرامش نسبی در این منطقه حکم‌فرما شد، اما در پی ازسرگیری تجاوزات تل‌آویو به نوار غزه، حملات متقابل میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر بار دیگر شدت گرفت.

اقتصادنیوز: گروهان‌های القدس دوشنبه شب از حمله موشکی به شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه خبر دادند.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان‌ الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی اسرائیلی کشته و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند. تعدادی از شهرک‌نشینان هم به صورت داوطلبانه شهرک‌ها را ترک کرده‌اند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان اسرائیلی حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر توجهی به سرنوشت آنها نداشته و آنها را رها کرده‌است.

پیشتر نیز روزنامه فایننشال تایمز خبر داد آمریکا، انگلیس و فرانسه در تلاشی دیپلماتیک برای جلوگیری از بروز درگیری همه‌جانبه میان مقاومت لبنان و اسرائیل، در حال بررسی راه‌هایی برای متقاعد کردن حزب‌الله به دور شدن از مرز لبنان و فلسطین اشغالی هستند.

منبع: اقتصادنیوز

575576