پیشرفت ۵۰ درصدی مرکز نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی ۱۲ آذر

رئیس هیات مدیره مرکز نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی ۱۲ آذر در خراسان شمالی گفت: هیات امنا از پنج سال گذشته تصمیم گرفت تا یک مرکز که متعلق به معلولان است را در بجنورد بسازند که ساخت این پروژه تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
تصویر پیشرفت ۵۰ درصدی مرکز نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی ۱۲ آذر

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر محسن شهریاری، اظهار کرد: از سال ۷۵ مرکز نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی در این استان به صورت هیات امنایی ایجاد شد و در این مرکز معلولان ذهنی و حرکتی بستری و دارای ضریب هوشی خیلی کم تحت پوشش قرار گرفتند.

وی افزود: این افراد تا امروز در ساختمان های استیجاری نگهداری می شوند اما هیات امنا از پنج سال گذشته تصمیم گرفت تا یک مرکز که متعلق به خودشان است را در بجنورد بسازند که ساخت این پروژه تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهریاری ادامه داد: اما در ادامه راه با کاهش کمک های خیران، افزایش قیمت مصالح ساختمانی مواجه شدیم که این مشکلات روند تکمیل پروژه را بسیار کند کرده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در زیربنایی حدود ۴۲۰۰ متر مربع در زمینی با مساحت ۸۰۰۰ متر مربع در حال ساخت است، بیان کرد: در حال حاضر برای ساخت این پروژه بیش از ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده و هنوز ۳۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا تکمیل شود.

رئیس هیات مدیره مرکز نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی ۱۲ آذر در خراسان شمالی تصریح کرد: برای اینکه بار مشکلات نگهداری این معلولان را کم کرد تصمیم بر این گرفته شده تا در حال حاضر یک چهارم از پروژه( ۸۵۰ متر مربع) آماده سازی و به بهره برداری برسد و مابقی پروژه نیز به تدریج تکمیل شود.

وی تاکید کرد: در صورت تکمیل سیستم گرمایشی و سرمایشی این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

دکتر شهریاری خاطرنشان کرد: با بهره برداری یک چهارم از فضای موجود از ۵۰ بیمار می توان در این مرکز نگهداری کرد.

به گفته وی این مرکز ظرفیت نگهداری ۲۰۰ معلول را دارد.

دکتر شهریاری تصریح کرد: خیران می توانند با کمک زمینه بهره برداری هرچه سریع تر از این پروژه را فراهم کنند که افراد می توانند کمک های خود را به شماره حساب ۲۶۴۹۲۱۶۲۸ بانک رفاه کارگران به نام مرکز نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی ۱۲ آذر واریز کنند.

منبع: ایسنا

575280