کشف سه قبضه سلاح شکاری در لاهیجان

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست لاهیجان از کشف ۲ قبضه اسلحه شکاری دولول و یک قبضه تک لول مجاز و یک قایق پارویی و ۱۵ رشته کلکوم خبر داد.
تصویر کشف سه قبضه سلاح شکاری در لاهیجان

به گزارش سایت خبری پرسون، علی امیری با اشاره به کشف و ضبط سه قبضه سلاح، ادوات صید و شکار به همراه یک فروند قایق پارویی، اظهار کرد: به همت ماموران یگان حفاظت پاسگاه محیط‌بانی امیرکلایه، ۲ قبضه اسلحه شکاری دولول و یک قبضه تک لول مجاز و همچنین یک قایق پارویی و ۱۵ رشته کلکوم از متخلفان کشف و ضبط شد.

وی افزود: با توجه‌ به عدم صدور پروانه شکار و صید از سوی سازمان حفاظت از محیط‌زیست، شکار پرندگان ممنوع و با حضور شبانه‌روزی یگان حفاظت محیط‌زیست در مناطق و به‌ویژه مناطق چهارگانه محیط‌زیست با این افراد برخورد قانونی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست لاهیجان با اشاره به برنامه‌های آموزشی خانه‌های محیط‌زیست در شهرستان، گفت: با توجه به روند افزایش صنایع و جمعیت در کل دنیا و از طرفی بروز بحران‌های مختلف زیست‌محیطی، لزوم حفظ محیط‌زیست بیش از گذشته لازم است.

امیری با تاکید بر تغییر الگوی رفتاری در تربیت فرزندان، تصریح کرد: برای فرهنگ‌سازی مخصوصاً فرهنگ حفظ محیط‌زیست لزوم آگاهی و رفتار مادران برای الگوپذیری فرزندان بسیار با اهمیت است.

منبع: ایسنا

575235