اهدای اعضای بدن فاطمه دهقان انجام شد

اعضای بدن شهیده فاطمه دهقان یکی از مجروحان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان پس از رضایت خانواده این شهیده امروز ۱۷ دی ماه، در مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر برداشته و اهدا شد.
تصویر اهدای اعضای بدن فاطمه دهقان انجام شد

به گزارش سایت خبری پرسون، اعضای بدن شهیده"فاطمه دهقان" یکی از مجروحان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان پس از رضایت خانواده این شهیده امروز ۱۷ دی ماه، در مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر برداشته و اهدا شد.

کلیه‌های وی در مرکز آموزشی درمانی افضلی‌پور پیوند زده می‌شود و کبد وی برای پیوند به شیراز و قلب به تهران ارسال شد.

مسؤول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ساعت ۱۶، عصر شانزدهم دی ماه، اعلام شد که مرگ مغزی یکی از مجروحان حادثه تروریستی تاییدشده پس از بررسی‌های لازم و رضایت خانوادی وی و به دلیل اینکه خانم دهقان کارت اهدای عضو داشتند، روال رضایت‌گیری انجام شد.

پیمان کارنما افزود: پس از تایید مرگ مغزی توسط تیم ۵ نفره، امروز صبح کار برداشت ارگان‌های این شهیده انجام شد.

وی ادامه داد: با این اهدا، برای اولین بار برداشت قلب در کرمان انجام شد که با جت به تهران ارسال می‌شود.

کارنما اضافه کرد: کبد او به شیراز منتقل و کلیه‌های وی به دو نفر ۳۰ تا ۴۰ ساله در مرکز آموزشی درمانی افضلی‌پور پیوند زده می‌شود.

به گفته وی علت مرگ مغزی فاطمه دهقان، آسیب وسیع ناحیه جمجمه به علت ترکش در حمله تروریستی به زائران در گلزار شهدای کرمان بوده است.

پیکر این شهیده امروز عصر پس از انجام مراحل پزشکی قانونی به مشهد برای تشییع و خاکسپاری منتقل می‌شود.

شهیده فاطمه دهقان ۳۶ ساله از مشهد برای شرکت در مراسم چهارمین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی به همراه مادرش شرکت کرده بود که متاسفانه در روز ۱۳ دی ماه در اثر حادثه تروریستی مجروح و مادر وی مریم قوچانی غروی نیز شهید می‌شود، فرزند ۲ ساله شهیده دهقان نیز جزو مجروحان است که روند بهبودی را طی می‌کند.

منبع: فارس

575215