مردم از نهاد‌های امنیتی ناراضی‌اند

در حالی که مردم در شوک خبری از این حادثه تروریستی هستند. از مجموعه نهاد‌های امنیتی ـ حراستی نیز ناراضی‌اند.
تصویر مردم از نهاد‌های امنیتی ناراضی‌اند

به گزارش سایت خبری پرسون، ابوالقاسم قاسم زاده در یادداشتی نوشت: هیلاری کلینتون که مدتی وزیر خارجه آمریکا بود، در مناظره انتخاباتی که به طور زنده پخش می‌شد گفت:‌«داعش را ما ساختیم.» این گفته و اطلاع رسمی او مدتی در صدر اخبار و گزارش‌های سیاسی ـ خبری جهان قرار گرفت آن هم در حالی که رقیب انتخاباتی ریاست جمهوری او «ترامپ» بهت زده در این مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری، هیچ پاسخی نداشت و سکوت کرد.

اکنون و بار دیگر ما از گروه تروریستی «داعش» ضربه خوردیم شوک خبری آن مردم ایران را فرا گرفت. داعش در اطلاعیه رسمی‌ اش، انجام این عملیات تروریستی را به عهده گرفته است. چند نکته در محک امروز یادآوری می‌شود.

1ـ اولین ضربه عملیات تروریستی از سوی گروه تروریستی داعش این است که دولت بایدن (آمریکا) و نتانیاهو رئیس دولت صهیونیستی در ردیف اول متهمان اجرایی این عملیات تروریستی هستند. اگرچه «کاخ سفید» در اطلاعیه رسمی‌اش ضمن رد هرگونه ارتباطی از انجام این عملیات تروریستی، ابراز تأسف کرده است.

نتانیاهو امابا سکوت خود به طور ضمنی انجام انفجار تروریستی در مراسم سالگرد شهادت سردار قاسلم سلیمانی در کرمان، آن هم دو روز بعد از عملیات تروریستی در بیروت و شهادت سردار فلسطینی(حماس) را تایید می‌کند.

واقعیت خبری این است که دولت نتانیاهو اکنون در درون اسرائیل و به ویژه از سوی اکثریت شهروندان اسرائیلی دچار بن‌بست شده است تا آنجا که دیروز شکاف در ارتش اسرائیل و مخالفت با «نتانیاهو» به صورت آشکار در صدر اخبار بین‌الملل قرار گرفت.

«نتانیاهو» که به مردم اسرائیل وعده داده بود در مدت چند هفته مقاومت حماس را نابود خواهد کرد. پیام سخنگوی دولت او در آستانه سال نو میلادی این بود، «جنگ کنونی در غزه طولانی مدت خواهد بود و احتمالاً تا پایان سال 1403 میلادی ادامه خواهد داشت.»

واقعیت میدانی از جنگ در غزه این است که «نتانیاهو» مرحله به مرحله به بن‌بست رسیده است تا آنجا که اختلاف‌ها در درون ارتش اسرائیل آشکار و خبرساز شده است. در این شرایط بحرانی برای بایدن و نتانیاهو هم در داخل آمریکا و هم در درون اسرائیل، عملیات تروریستی در مزار شهید قاسم سلیمانی در کرمان به نام گروهک داعش انجام گرفت تا در فضای خبری ادامه جریان تروریستی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و موفقیت‌های حماس در سراسر جهان انحراف خبری ـ رسانه‌ای به وجود آورد.

این واقعیت در پرسش‌های خبرنگاران آمریکایی در کاخ سفید با سخنگوی دولت بایدن آشکارتر شد. در این مصاحبه که برای بررسی حادثه تروریستی در کرمان انجام گرفت. سخنگوی کاخ سفید با تأکید فراوان اعلان کرد. «دولت آمریکا از انجام این عملیات هیچگونه اطلاعی نداشته، ضمن ابراز تأسف آن را محکوم کرد!»

خبرنگار یکی از روزنامه‌های مشهور آمریکا، از او پرسید: اما کاخ سفید از گذشته تاکنون چندین عملیات تروریستی علیه ایران انجام داده است. از ساقط کردن هواپیمای مسافرتی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های مرزی آن در خلیج فارس تا چندین حادثه بمب‌گذاری‌و انجام تروریستی علیه ایران.»

سخنگوی کاخ سفید از گفته‌های خبرنگاران در این مصاحبه زنده خبری تعجب همراه با عصبانیت داشت، در پاسخگویی به ارائه گزارش‌های خبری آشکار از ترور و تروریسم دولت‌های آمریکا علیه ایران، مات و مبهوت ماند.

چندین رسانه آمریکایی این مصاحبه سخنگوی کاخ سفید را انتشار دادند. فضای افکار عمومی در کشورهای غربی (آمریکا و اروپا) علیه دولت بایدن در حمایت از تروریسم آشکار رژیم صهیونیستی و ادامه کشتار فلسطینیان از سوی «نتانیاهو» تشدید شده است. «داعش» اکنون بازوی جریان ترور و تروریسم آمریکا ـ اسرائیل در خاورمیانه است، این باور افکار عمومی در سراسر جهان است.

2 ـ اما در داخل، در حالی که مردم در شوک خبری از این حادثه تروریستی هستند. از مجموعه نهادهای امنیتی ـ حراستی نیز ناراضی‌اند.

آن گونه که در سرمقاله یکی از روزنامه‌های صبح تهران، کارشناس سیاسی نوشته است:«کاش برخی مسئولان اعم از پدافند عامل و غیرعامل موضوع امنیت ملی را آن گونه می‌دیدند که سردار سلیمانی می‌دید و آن گونه پیگیری می‌کردند که شهید سلیمانی پیگیری می‌کرد.

آن چیزی که حاج قاسم را برجسته می‌کرد، این بود که شهید سلیمانی برای راهبرد امنیتی کشور از خود گذشتگی و « تدبیر» تام و تمامی نشان داد. اگر ناامنی و تروریسم در هر نقطه و در هر مرزی به 40 کیلومتری خاک ایران نزدیک می‌شد. سردار سلیمانی مستقیماً ورود پیدا می‌کرد، کما اینکه زمانی تروریسم داعش به 40 کیلومتری مرز ایران در خاک عراق رسید. حاج قاسم راساً و شخصاً به این موضوع ورود پیدا کرد و جبهه مبارزه با تروریسم را در عراق و لبنان مدیریت کرد و در نهایت تروریسم داعش با مبارزه سردار سلیمانی نابود شد.

اما متأسفانه اکنون در فقدان سردار سلیمانی برخی مسئولان اجرایی در حوزه پدافند عامل و غیرعامل در برقراری مبارزه با تروریسم در داخل خاک ایران کارنامه‌ای ارائه می‌دهند، آن طور که باید مطلوب نیست.»

در حادثه تروریستی در کرمان، رژیم صهیونیستی متهم ردیف اول است. ای کاش خبر هفته گذشته از سوی دولت «اردوغان» در ترکیه که یک گروه تروریستی رژیم صهیونیستی در این کشور را شناسایی و در یک اقدام فوری افراد این گروه تروریستی دستگیر شده‌اند را دستگاه‌های امنیتی ما جدی می‌گرفتند.

داعش ابزار جریان تروریستی آمریکا و اسرائیل است. همانطور که هیلاری کلینتون که مدتی وزیرخارجه آمریکا بود در مناظره انتخاباتی با ترامپ آشکار گفت:«داعش را ما ساخته‌ایم!» ترور و تروریسم بازوی اعمال قدرت دولت آمریکا و اسرائیل است.

منبع: اطلاعات

574935