شوخی هم نکنید، آقای وزیر!

صحبت های وزیر ورزش در بازدید از فدراسیون تکواندو نگران کننده بود و بایستی بدان توجه داشت.
تصویر شوخی هم نکنید، آقای وزیر!

به گزارش سایت خبری پرسون، کیومرث هاشمی که چند ماهی از حضورش در وزارت ورزش می گذرد، دیروز جهت بازدید به فدراسیون تکواندو رفت. اتفاقی که باعث می شود تا رویکرد میدانی در مدیران ارشد ایجاد شده و در جریان عینی مسائل و مباحث قرار گیرند. اما این بازدید حاشیه ای داشت که نگران کننده بود.

وزیر ورزش در بخشی از این دیدار، عنوان می کند که "تکواندو از رشته های موفق و المپیکی ماست و مطمئن باشید وزارت ورزش حمایت صد درصدی از این رشته خواهد داشت؛ مخصوصا اینکه آقای ساعی به عنوان پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ما در راس فدراسیون است. سه فدراسیون المپیکی ما تحت مدیریت ورزشکاران پرافتخار ما هستند. در کشتی آقای دبیر، در تکواندو آقای ساعی و در وزنه برداری آقای انوشیروانی ریاست فدراسیون را بر عهده دارند و قطعا ما از حضور و مدیریت چهره‌های پرافتخار ورزش در راس فدراسیون ها حمایت می کنیم." اما این صحبت ها جای نقد داشته و البته، نگران کننده.

به راستی، تکواندو ورزشی موفق است؟ چه نتاجی بدتر از آنچه در دوره مدیریت ساعی کسب شده، امکان رقم خوردن بود؟ آیا نتایج بازیهای آسیایی هانگژو را فراموش کرده اند؟ آنچه بر تکواندو رفته، یک ویرانی مطلق است که هیچ کورسوی امید و روشنی پبشرو قرار ندارد.

از سویی، به غیر از علیرضا دبیر، کدام فدراسیون که یک ورزشکار به عنوان رئیس در آن حضور دارد، موفق بوده؟ جودو با میراسماعیلی؟ وزنه برداری با سجاد انوشیروانی؟ آیا حتی یک روزنه موفقیت و پیشرفت در این فدراسیون ها دیده شده؟ مورد فدراسیون کشتی با دبیر را کنار بگذاریم، سایر فدراسیون ها که توسط ورزشکاران اداره شده اند، نزدیک به ویرانی هستند. کاش وزیر ورزش با توجه بیشتری چنین صحبت هایی را داشته باشد تا روزگار فدراسیون ها بدتر از آنچه هست، نشود.

منبع: مشرق

574903