حملات روسیه به اوکراین تشدید می‌شود

رییس جمهور روسیه با اشاره به حمله اوکراین علیه شهر مرزی بلگورود، تاکید کرد مسکو حملاتش علیه اهداف نظامی در اوکراین را تشدید خواهد کرد.
تصویر حملات روسیه به اوکراین تشدید می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از فرانس ۲۴، به‌دنبال حمله بی‌سابقه اوکراین به روسیه در روزهای پایان هفته که در مهم‌ترین آنها شهر مرزی بلگورود هدف قرار گرفت و دست کم ۲۵ غیرنظامی کشته شدند، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه تاکید کرد که حملات مسکو علیه کی‌یف تشدید خواهد شد.

حمله کی‌یف پس از بزرگ‌ترین و پردامنه‌ترین حملات روسیه علیه شهرهای اوکراین صورت گرفت. پوتین در جریان بازدید از یک بیمارستان نظامی گفت: قصد داریم حملات را تشدید کنیم. هیچ جنایتی علیه غیرنظامیان بدون مجازات نخواهد ماند و این قطعی است.

به گفته پوتین، روسیه همچنان به حمله علیه «تاسیسات نظامی» ادامه خواهد داد و تاکید کرد: این حملات را در روزهای پیش‌رو انجام می‌دهیم و آن را تکرار خواهیم کرد.

در این بین، کی‌یف مدعی شد که روسیه با تعداد بی‌سابقه‌ای از پهپاد، اوکراین را در شب سال نو هدف گرفته است.

پوتین خطاب به سربازان زخمی روس اضافه کرد: آنچه در بلگورود رخ داد، اقدام ترویستی بود و هیچ نام دیگری برای آن وجود ندارد. نیروهای اوکراینی درست مرکز شهرها را هدف گرفتند؛ جایی که مردم شب قبل از سال نو، در حال تردد بودند. آنها هدفمند اقدام به حمله به غیرنظامیان کردند.

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار بلگورود دیروز گفت که شمار قربانیان این شهر به ۲۵ تن رسیده است و امدادگران و پزشکان موفق به نجات جان یک نوزاد که در حملات به شدت آسیب دیده بود، نشدند. به گفته وی در مجموع ۱۰۹ نفر در حمله اوکراین زخمی شدند که ۴۵ نفر از آنها همچنان در مراکز درمانی هستند.

پوتین درباره شرایط میدان نبرد گفت که باور دارد مسکو در جریان جنگ طولانی با اوکراین «ابتکار عمل راهبردی» را در دست دارد و تاکید کرد «گزارش‌های میدانی که دریافت کرده‌ام اینگونه است.»

رییس جمهور روسیه همچنین یادآور شد که مسکو همواره خواستار پایان جنگ در سریع‌ترین زمان ممکن بوده است اما تنها با شروطی که روسیه تعیین می‌کند.

منبع: فارس

574605