روایت امیرعبداللهیان از پیام‌های آمریکا به حماس برای پایان جنگ

وزیر خارجه گفت: آمریکا در حال حاضر به دنبال خروج بدون سروصدا از مهلکه‌ای است که رژیم صهیونیستی با خوش خیالی ایجاد کرده است.
تصویر روایت امیرعبداللهیان از پیام‌های آمریکا به حماس برای پایان جنگ

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در اولین آئین اعطای تندیس دانشگاه تهران به نماد‌های مقاومت که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و مقاومت اظهار کرد: بیش از ۸۰ روز از مقاومت قهرمانانه مردم غزه می‌گذرد و باید این روحیه شکست‌ناپذیری را ستود.

وی افزود: فرهنگ مقاومت و مفهوم مقاومت پیوند عمیقی در منطقه با کلید واژه امنیت پیدا کرده است نمی‌توان در خصوص امنیت در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی صحبت کرد، اما نامی از سردار سلیمانی عزیز نباشد، در آستانه چهارمین سالگرد ایشان به روح پرفتوح ایشان و تمام شهدای ایران اسلامی درود می‌فرستیم.

امیر عبداللهیان با بیان اینکه آمریکا دچار چندپارگی در سیاست بین‌الملی خود شده است، عنوان کرد: امروز در کاخ سفید یک چالش جدی بین دولتمردان ایالت متحده ایجاد شده و بسیاری معتقدند که نباید در جنایات اسرائیل در کرانه باختری و غزه به طور کامل از این رژیم حمایت می‌کردند، ارسال تسلیحات به این رژیم و مشارکت در کشتار مردم بی‌گناه امری اشتباه بوده است.

وی افزود: آمریکا در حال حاضر به دنبال خروج بدون سروصدا از مهلکه‌ای است که رژیم صهیونیستی با خوش خیالی ایجاد کرده است.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه اسرائیل به هیچ کدام از اهداف خود نرسیده است، بیان کرد: با شروع جنگ رژیم صهیونیستی عنوان کرد به دنبال نابودی گروه حماس، کشف تونل‌های زیرزمینی برای آزادی اسرا است، اما با وجود حملات همه جانبه از دریا و هوا نتوانسته حماس را نابود کند و حتی نتوانسته یک اسیر خود را آزاد کند.

وی افزود: امروز دولتمردان آمریکایی به حماس برای پایان جنگ پیام می‌دهند و به دنبال تبادل میان اسرای فلسطینی و صهیونیستی هستند، این موضوع نشان می‌دهد که مقاومت مسیر درستی را پیش گرفته است.

امیر عبداللهیان با بیان اینکه با شروع عملیات طوفان الاقصی شکست سیاسی، امنیتی و روانی صهیونیستی رقم خورد، اظهار کرد: این عملیات تمام ستون‌های رژیم اسرائیل را در هم ریخت، در ادامه ۸۰ روز مقاومت در مقابل نسل کشی، جنایت با حمایت آمریکا شکست روانی و نظامی برای رژیم صهیونیستی را رقم زد.

وی ادامه داد: امروز مقاومت دو گزینه در مقابل جنایتکاران اسرائیل قرار داده یک ادامه جنگ که با کشتار توامان و شکست سنگین رژیم صهیونیستی و آمریکا همراه است. راه دوم راهکار سیاسی است که توسط مقاومت تعیین می‌شود، با این وجود حماس حاضر به آتش بس نیست مگر اینکه در یک مجموعه کامل همه موضوعات مورد توافق قرار بگیرد و خواسته‌های مقاومت محقق شود.

منبع: ایسنا

574535