خشم اوکراین امسال دامن‌گیر روسیه خواهد شد

رییس جمهور اوکراین در پی حملات گسترده روسیه به این کشور در شب سال نو، مدعی شد که نیروهای ارتش مسکو در سال ۲۰۲۴ «خشم کی‌یف» را حس خواهند کرد!
تصویر خشم اوکراین امسال دامن‌گیر روسیه خواهد شد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از فرانس ۲۴، در پی حملات اخیر روسیه و اوکراین علیه یکدیگر، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین مدعی شد که خشم تولیدات داخلی کی‌یف در سال ۲۰۲۴ دامن ارتش مسکو را خواهد گرفت.

جنگ بین مسکو و کی‌یف در روزهای اخیر تشدید شده است به طوری که در پی حملات موشکی و پهپادی بی‌سابقه روسیه به اوکراین، کی‌یف شهر مرزی بلگورود در روسیه را هدف قرار داد و به‌دنبال این حمله دست کم ۲۴ غیرنظامی کشته شدند.

همچنین چند ساعت مانده به شب سال نو میلادی، مقام منصوب مسکو در منطقه دونتسک اعلام کرد که در پی بمباران گسترده شهر اصلی این منطقه، دست کم چهار نفر کشته و ۱۳ تن مجروح شدند.

اولگ کیپر، فرمانداز منطقه اودسا در جنوب اوکراین نیز مدعی است که در حمله پهپادی روسیه، یک تن کشته و سه نفر نیز زخمی شدند.

علاوه بر این، در منطقه الویو واقع در غرب اوکراین، سامانه‌های پدافند هوایی پهپادهای روسیه را در آغازین ساعات امروز سرنگون کردند.

در پی این حملات، زلنسکی در نطق سال نو مدعی شد: دشمن سال آینده خشم تولیدات داخلی ما را حس خواهد کرد. اوکراین در سال ۲۰۲۴ دست کم یک میلیون پهپاد در زرادخانه تسلیحاتی خود خواهد داشت.

وی همچنین مدعی شد که علاوه بر این، شرکای غربی کی‌یف، جنگنده‌های اف -۱۶ که مدت‌هاست قولش را داده‌اند، در اختیار اوکراین قرار خواهند داد.

رییس جمهور اوکراین افزود: خلبانان ما در پرواز با اف -۱۶ ماهر شده‌اند و قطعاً آنها را روی آسمان‌مان خواهیم دید.

اوکراین به‌رغم دریافت میلیاردها دلار کمک تسلیحاتی از غرب، در سال ۲۰۲۳ موفق به کسب دستاوردی قابل توجه در میدان نبرد با روسیه نشد و این در حالی است که مسکو در امتداد خطوط مقدم فشار خود را تشدید کرده و اواخر دسامبر نیز شهر مارینکا را آزاد کرد.

پس از حملات گسترده روسیه به اوکراین، انگلیس اعلام کرد که صدها موشک پدافندی دیگر در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد و ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نیز مدعی شد که این کشور همچنان به ایستادن در کنار اوکراین ادامه خواهد داد.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بر خلاف زلنسکی، در نطق سال نو خود حرفی از اوکراین نزد و صرفاً سربازان روس در خطوط مقدم را مورد تمجید قرار داد.

منبع: فارس

574483