درگذشت بازیگر بریتانیایی/ جرج کلونی یادش را گرامی داشت

با درگذشت تام ویلکینسون بازیگر بریتانیایی، جورج کلونی، مایکل مک کین و ریچارد روپر یاد وی را گرامی داشتند.
تصویر درگذشت بازیگر بریتانیایی/ جرج کلونی یادش را گرامی داشت

به گزارش سایت خبری پرسون، تام ویلکینسون هنرپیشه سرشناس بریتانیایی که در فیلم‌هایی چون «شکسپیر عاشق» و «بهترین هتل عجیب و غریب ماریگولد» و سریال «کندی‌ها» حضور داشت، دیروز شنبه در ۷۵ سالگی و به طور ناگهانی درگذشت.

ویلکینسون که برای نقشش در فیلم «فول مونتی» برنده بفتا شده بود و ۲ نامزدی اسکار برای «مایکل کلیتون» و «در اتاق خواب» داشت، در خانه‌اش از دنیا رفت.

ویلکینسون برای بازی در درام «مایکل کلیتون» به کارگردانی تونی گیلروی محصول سال ۲۰۰۷ با بازی جورج کلونی و تیلدا سوینتون که اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای بازی خود دریافت کرد، نامزدی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد.

جورج کلونی که در این درام با ویلکینسون جلوی دوربین رفته بود، به سرعت از این بازیگر تمجید کرد و او را «مظهر ظرافت» خواند.

ویلکینسون همچنین در فیلم‌هایی مانند «ساعت شلوغی» که در آن نقش سفیر شیطانی بریتانیا را بازی کرد و «هتل بزرگ بوداپست» ظاهر شد. او همچنین در فیلم‌های «هورنت سبز»، «بتمن آغاز می‌کند»، «آفتاب ابدی یک ذهن پاک» و «ماموریت غیرممکن – پروتکل شبح» نقش‌آفرینی کرد.

ویلکینسون علاوه بر جوایزی که برای نقش‌های سینمایی‌اش دریافت کرد، جایزه امی و گلدن گلوب را برای بازی در مینی‌سریال «جان آدامز» شبکه اچ‌بی‌او در سال ۲۰۰۸ با بازی پل جیاماتی در نقش دومین رییس‌جمهوری آمریکا دریافت کرد. وی نامزدی هر دوی این جوایز را برای بازی در نقش جیمز بیکر در «بازشماری» اچ‌بی‌او به کارگردانی جی روچ هم کسب کرد. این فیلم درباره هفته‌های بحث برانگیز پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۰ بین جورج دبلیو بوش و ال گور و بازشماری آرای فلوریدا بود.

وی همچنین نقش جوزف پی کندی پدر را در سریال «کندی‌ها» بازی کرد. او در فیلم«سلما» ساخته آوا دوورنی نقش یک چهره تاریخی را برعهده داشت.

کلونی در بیانیه‌اش درباره ویلکینسون گفت: تام هر پروژه‌ای که در آن حضور داشت را بهتر کرد، هر بازیگری را بهتر کرد. او مظهر ظرافت بود و همه ما دلتنگ او خواهیم بود.

مک کین هم ویلکینسون را یک «بازیگر بزرگ» خواند و ریچارد روپر بازی‌های این بازیگر همه کاره را در طول دوران حرفه‌ای وی تحسین کرد.

روپر نوشت: هیچ لحظه‌ای از حضور تام ویلکینسون روی پرده نبود که احساس واقعی بودن نداشته باشد. او بازیگری بود که بدون در نظر گرفتن ژانر، همه چیز را ارتقا می‌داد. هرگز کار فوق‌العاده‌اش را در نقش پدری غمگین در فیلم «در اتاق خواب»، فراموش نمی‌کنم.

اسکات دریکسون، فیلمساز که با ویلکینسون در «جن گیری امیلی رز» کار کرده بود، حکایتی از زمان ساخت فیلم را به اشتراک گذاشت و آن را خاطره مورد علاقه خود از بازیگر نامید.

منبع: مهر

574271