اعزام زایران ایرانی از ۱۰ فرودگاه کشور به بیت‌الله الحرام

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی از اعزام زایران ایرانی حج عمره از طریق ۱۰ فرودگاه کشور به خانه خدا خبر داد و گفت: فرودگاه‌های کشور در عملیات حج عمره در حالت آماده باش قرار دارند.
تصویر اعزام زایران ایرانی از ۱۰ فرودگاه کشور به بیت‌الله الحرام

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست هم‌اندیشی مدیران کل فرودگاه‌های عامل حج عمره با حضور معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت برگزار شد، گفت: فرودگاه‌های مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، ساری، یزد، بندرعباس، اهواز، کرمان و زاهدان و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بعد از ۹ سال وقفه در اعزام زائران حج عمره، امسال در خدمت مسافران سرزمین وحی خواهند بود.

وی با بیان اینکه عملیات حج عمره از ۱۳ دی همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) آغاز می‌شود و تا ۲۸ اسفند ماه ادامه خواهد داشت، گفت: در انجام این عملیات با جدیت کامل به‌دنبال جلب رضایت پروردگار در جهت خدمت به زائران بیت الله الحرام هستیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه اهمیت عملیات حج عمره کمتر از حج تمتع نیست، افزود: تمامی مدیران فرودگاه‌های عامل برای تأمین امنیت و بازرسی هرچه بهتر در فرودگاه‌ها به‌مانند همیشه با نیروهای نظامی و انتظامی همکاری کنند.

نخجوانی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی در فصل زمستان و احتمال تأخیر و لغو برخی پروازها، باید اطلاع‌رسانی هوشمندانه از سوی بخش‌های مرتبط از جمله شرکت‌های هواپیمایی داشته باشیم تا شاهد ازدحام جمعیت در سالن‌های فرودگاهی نباشیم.

غلامرضا رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز در این نشست ضمن قدردانی از عملکرد جهادی و موفق فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه ۶۲ هزار زائر در عملیات حج عمره امسال به سرزمین وحی مشرف می‌شوند گفت: امسال، شاهد اعزام چهار پرواز روزانه با ظرفیت هزار تا هزار و ۱۰۰ نفر خواهیم بود.

وی ضمن قدردانی از عملکرد جهادی و موفق فرودگاه‌های کشور در عملیات حج تمتع و اربعین گفت: امیدواریم به‌مانند دو عملیات موفق قبلی در حج تمتع و اربعین شاهد خدمتگزاری خادمان و رضایت حداکثری مردم باشیم.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به بسته اول عملیات اعزام زائران حج عمره به سرزمین وحی گفت: این بسته از ۱۳ دی آغاز می‌شود که در طول این عملیات ۶۲ هزار زائر به کشور عربستان اعزام می‌شوند. این در حالی است که افزایش تعداد پرواز و فرودگاه‌های معین در ادامه عملیات حج عمره دور از ذهن نیست.

رضایی با بیان اینکه طبق برنامه هر کاروان ۱۰ روز در عربستان اقامت دارد، گفت: در عملیات حج عمره امسال، شاهد اعزام چهار پرواز روزانه با ظرفیت هزار تا هزار و ۱۰۰ نفر خواهیم بود.

منبع: مهر

574209