۴۲ خطر در کمینِ استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طرح جامع خطرپذیری استان اصفهان تدوین شده است.
تصویر ۴۲ خطر در کمینِ استان اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان:منصور شیشه فروش در جلسه مدیریت بحران اردستان گفت: شرایط خاصِ خطرپذیری در استان اصفهان به گونه‌ای است که از ۵۳ مخاطره شناسایی شده در کشور، تعداد ۴۲ مخاطره در استان شناسایی شده که احتمال وقوع دارد و از این تعداد، در شهرستان اردستان، ۳۸ مورد سابقه وقوع دارد.

وی افزود: موارد مخاطره آمیزی که در شهرستان اردستان شدت دارد و برای آن در طرح‌های مطالعاتی برنامه‌ریزی شده، شامل خشکسالی، سیل، فرونشست زمین، بیماری سالک، تصادفات جاده‌ای، گرد و غبار، بیابان‌زایی و مخاطرات جوی است.

شیشه فروش گفت: طرح جامع خطرپذیری استان اصفهان را دانشگاه صنعتی اصفهان تدوین کرده و در سال جاری، با محوریت دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان در استان، دو طرح به نام کاهش خطر و پاسخ به بحران در حال تدوین است و موضوعات مهم شهرستان‌ها نیز در این طرح مطرح می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تمام اموال منقول و غیرمنقول باید در برابر حوادث بیمه باشند و در کشور، صندوق خسارات طبیعیِ ساختمان تشکیل شده و شهرداری‌ها باید اماکن مسکونی را در برابر زلزله، حریق و سیل ایمن کنند و روستا‌ها نیز باید در برابر حوادث بیمه شوند.

وی گفت: سال گذشته، در بخش غرامت‌های کشاورزی، از محل بیمه، حدود ۱۸۰ میلیارد تومان به استان تخصیص داده و بر اساس سهم هر شهرستان، غرامت بیمه از محل صندوق پرداخت شد.

شیشه فروش بیان کرد: امسال، بیش از ۱۷۰ مورد حادثه گاز گرفتگی با مونوکسید کربن در استان اصفهان اتفاق افتاده که این‌ها به دلیل رعایت نکردن الزامات ایمنی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در شهر اصفهان به دنبال غلظت آلاینده‌های جَوی، محدودیت‌هایی اِعمال شد و تعداد ۲۷۰ کوره گچ و آجر در استان تعطیل شد، گفت: مطالبات همیشگی مردم اصفهان از وزارت نیرو، احیای رودخانه زاینده‌رود است و یک بار برای همیشه باید نوبت به اصفهان برسد؛ چرا که در شهر‌های مختلف نظیر خوزستان، چهار محال و بختیاری و...، کمبود آب پیگیری شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: یکی از شهرستان‌های سیل‌خیز در استان اصفهان، اردستان است که از نظر پهنه جغرافیایی و شیب موجود، حوضه‌های آب‌خیزِ فعالی دارد و در خصوص اعتبارات ملی باید به این منطقه توجه شود.

منبع: استانداری

574162