باز هم سناریو تکراری؛

استفاده ابزاری مهدویان برای فصل سوم «زخم‌کاری»

محمدحسین مهدویان برای فصل دوم سریال «زخم‌کاری» می‌گفت همه حضور دارند و اصلاً با «مالک بلندشو» آغاز کرد اما همه‌چیز در شعار و هیاهو خلاصه شد.
تصویر استفاده ابزاری مهدویان برای فصل سوم «زخم‌کاری»

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدحسین مهدویان به تازگی با انتشار تصویری از پشت صحنه سریال «زخم‌کاری» دوباره جواد عزتی را کنار خود قرار داد تا به واسطه اعلامِ حضور او در فصل سوم، دوباره بر سرزبان‌‌ها بیفتد. بنابراین دوباره آقای کارگردان دست به استفاده ابزاری از کاراکتر مالک زد. چرا که اعلام کرده است: "این روزها با طراوت و جدیت مشغول کار هستیم. همه‌ی شخصیت‌های محبوب سریال در این فصل حضور دارند و بیش از سی درصد کار هم فیلم‌برداری شده است.

با تأکید مهدویان بر حضور بازیگران اصلی این سریال در فصل سوم، به نظر می‌رسد مخاطب در فصل جدید دیگر شاهد حضور سایه وار مالک (جواد عزتی) در جریان قصه نباشد روندی که در فصل دوم انتقادهای زیادی به همراه داشت."

اما ماجرا از چه قرار است؟ دوباره سناریوی استفاده ابزاری و هیاهوی قبل از شروعِ داستان «زخم‌کاری» را تکرار کرد. این بار طلوعی و مالک را کنار هم قرار داد و عکس گرفت و در صفحه مجازی‌اش هیاهو برپا کرد.

فصل دوم سریال «زخم‌کاری» شکست سنگین محمد حسین مهدویان بود که دلایلش بارها گفته شده. این کارگردان بعد از پایان سریال، دو خطای استراتژیک مرتکب شده و می‌توان گفت با پای خویش به سمت مسلخ‌ رفته است!

اشتباه اول این که در قامت روابط عمومی پلتفرم، آمار میزان بازدید «زخم کاری» را از طریق صفحه شخصی منتشر کرد و آن را دستاویزی برای حمله به منتقدان، با ادبیاتی نه چندان زیبنده، قرار داد. (البته برای اعلام جزئیاتی از فصل سوم دوباره این اشتباه را تکرار کرد) نتیجه اینکه پایان فصل دوم سریال که با حضور کوتاه مالک، اندکی جان گرفت، تحت تأثیر موضع گیری شتاب زده مهدویان واقع شد. (میزان رضایت این قسمت در فیلیمو 77 درصد است) که البته این آمار‌ها چندان قابل استناد نیستند. همچنین میزان بازدید همیشه رابطه مستقیمی با میزان رضایت ندارد. مخاطبان خیلی چیزهای دیگری را هم در فضای مجازی می‌بینند اما آیا تمام این محتواها رضایت مخاطبان را به همراه دارد؟!

اشتباه دوم اینکه مهدویان به جای تمرکز بر ساخت یک سریال با کیفیت، مدام از پشت صحنه «زخم کاری» عکس منتشر می کند و اخبار تولید را در اختیار کاربران قرار می دهد. بماند که این کار وظیفه روابط عمومی پروژه است. وانگهی، مواجهه مستقیم و مستمر با مخاطب در حین تولید، تمرکز کارگردان را می گیرد و او را درگیر حواشی بی مورد می کند. گویا مهدویان از تجربه فصل دوم سریالش عبرت نگرفته.

فرامتن «زخم کاری» به رفتار کارگردان ختم نمی شود. خبرهایی که درباره سریال، «ظاهراً» توسط تیم تولید بیرون می آید هم لطمه زننده است. مثلاً در تازه ترین مورد از نمایشنامه «ریچارد سوم» شکسپیر به عنوان منبع اقتباس فصل جدید نام برده شده و در توضیح بیشتر آمده:«با توجه به داستانی که این نمایشنامه دارد باید شاهد جنگ قدرت در ابعاد بزرگتر «زخم کاری 3» باشیم.»

این جار و جنجال و هیاهو قرار است مثلاً سریال را داغ نگه دارد اما در عمل، توقع مخاطب بالا می‌رود و اگر نتیجه بدست آمده همسنگ این انتظار نباشد، از همان قسمت اول عرصه بر سازندگان تنگ می‌شود. متأسفانه محمد حسین مهدویان، گمان می‌کند حاشیه‌ها و نقد و نظرهای منفی، یک دستاورد مهم است و کورکورانه بار دیگر خود «گرفتار» کرده!

منبع: تسنیم

574044