وصیتی قابل‌تامل؛ اختصاص ثلث دارایی به خانه‌سازی ویژه محرومان

رد و نشان حاج احمد کریمی اصفهانی در نوسازی یا بازسازی حرم‌های اهل بیت (ع) و حتی مساجد بازار فرش‌فروشان هنوز باقی است. او به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در عملیات ساخت نظارت داشت.
تصویر وصیتی قابل‌تامل؛ اختصاص ثلث دارایی به خانه‌سازی ویژه محرومان

به گزارش سایت خبری پرسون، مسجد نارون بازار که در قسمت فرش‌فروش‌ها واقع شده به واسطه تلاش‌ و حمایت‌های او بازسازی شده است. بازسازی مسجد بازار کفاش‌ها هم یکی دیگر از فعالیت‌های او در این زمینه به شمار می‌رود. به گفته محمد کریمی، فرزند حاج احمد، پدرش هیچ خیری را رد نمی‌کرد.

او در این باره می‌گوید: «کافی بود خداوند و دین در انجام آن کار تاکید داشته باشد، او با اشتیاق برای انجام آن قدم پیش می‌گذاشت. در طول عمرش هزاران خانه برای محرومان و نیازمندان ساخت یا در زلزله بم بیش از۳۶۰ـ ۳۷۰ خانه برای زلزله‌زدگان ساخته شد. او بیش از هزار خانه برای محرومان و نیازمندان ساخته است. همچنین وصیت کردند که بعد از فوتشان از ثلث‌ اموالشان خانه‌سازی برای محرومان جامعه ادامه داشته باشد.» تهیه هزاران جهیزیه، نگهداری و حمایت از تعداد بی‌شماری از ایتام و حتی ساخت مسجد در مناطق سنی‌نشین استان سنندج شاید بخشی از فعالیت‌ها خیرخواهانه حاج احمد کریمی باشد که در یاد و خاطره این خانواده‌ها ماندگار است.

دست گره‌گشای بازار

گره‌گشایی و دستگیری از نیازمندان از جمله رفتار نیک حاج احمد ‌کریمی بود که اغلب حجره‌داران و کاسب‌ها آن را برای شناخت بهتر این چهره شناخته‌شده بازار مثال می‌زنند. کمک به ورشکسته‌ها و حل و فصل مشکلات میان بدهکار و طلبکار تنها گوشه‌ای از هزاران کار نیکی است که او در مدت حضورش در بازار انجام داد. بازاریان اعتقاد دارند به واسطه کارهای خیر بی‌شماری که انجام داده است از این پس جای خالی او مشهود خواهد بود.

وصیتی قابل‌تامل | اختصاص ثلث دارایی به خانه‌سازی ویژه محرومان

محمد کریمی اظهار می‌کند که پدرش به واسطه صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ای که راه انداخته بود و ارتباط‌هایی که با سازمان اقتصاد داشت، توانسته بود مشکلات مالی بازاریان و کاسبان را برطرف کند و برای اینکه بتوانند به سرعت مشکل را برطرف کند، در اغلب مراکز استان‌ها جامعه انجمن‌ها را فعال کرد. این انجمن‌ها یک خیریه کمک‌رسانی با عنوان خیریه فرش هستند و می‌توان گفت در همه استان‌ها برقرارند.

اغلب کم و کیف فعالیت‌ صندوق‌های قرض‌الحسنه تهران و قاعدتاً‌ ایران زیرنظر او انجام می‌شد و در حقیقت، سازمان اقتصاد اسلامی از صندوق‌های قرض‌الحسنه، حمایت مالی و قانونی می‌کرد و حاج آقا در کم و کیف تأسیس و حمایت خیلی از صندوق‌ها نقش داشتند. بیشتر ساعات زندگی او به این فعالیت‌ها و گره‌گشایی می‌گذشت. او بسیاری از اختلافات خانوادگی را هم به آشتی ختم می‌کرد و کانون خانواده‌های بسیاری به لطف و مساعدت او این روزها گرم است.

وصیتی قابل‌تامل | اختصاص ثلث دارایی به خانه‌سازی ویژه محرومان

منبع: همشهری آنلاین

574041