صدور ده میلیون کارت ملی باقی مانده

وزیر کشور گفت: ده میلیون کارت ملی که از سال‌های قبل باقی مانده بود، صادر شده است‌.
تصویر صدور ده میلیون کارت ملی باقی مانده

به گزارش سایت خبری پرسون، سند سجلی هویتی شهید فخری زاده و شهید قاسم سلیمانی، امروز همزمان با گرامیداشت روز ثبت احوال در سازمان ثبت احوال کشور و با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال رونمایی شد.

در این برنامه وحیدی وزیر کشور، گفت: سازمان ثبت احوال به عنوان سازمان پیشرو کارهای زیادی دارد. یکی از این اقدامات، ایجاد زمینه آمارگیری «ثبت مبنا» است که سال گذشته آغاز شد.

وی ادامه داد: اگر آمارگیری ثبت مبنا را تکمیل و دنبال کنیم به لحاظ آماری وضعیت بهتری پیدا خواهیم کرد.

وحیدی گفت: تکلیف مهمی برای سازمان ثبت احوال در حوزه جمعیت مشخص شده است‌که منجر به اجرای بهتر قانون جوانی جمعیت می‌شود. به همین منظور در این سازمان اتاق جمعیت تشکیل شد.

وزیر کشور تاکید کرد: ده میلیون کارت ملی صادر نشده که از دوران سابق باقی مانده بود، اکنون صادر شده است البته صدور این کارت‌ها امری دائمی است.

وی گفت: صدور کارت ملی برای افراد زیر ۱۵ سال در ماه‌های آینده آغاز می‌شود. همچنین تفاهم نامه‌ای با یکی از بانک‌ها داریم و این فرایند در حال انجام است اما زمان تحقق آن مشخص نیست.

وحیدی درباره پایگاه اطلاعات خانوار گفت: پایگاه سببی و نسبی قبلاً وجود نداشت الان حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته است این کار مهمی هست و خدمت ارزشمندی برای دریافت کنندگان و ارائه دهندگان خدمات است.

اینکه شناسنامه را جایگزین کنیم در دستور کار است باید الزامات و مقتضیات آن را مشخص کرد.

منبع: ایسنا

573614