پیام تبریک عجیب ترامپ به مناسبت کریسمس/باشد که...

رئیس‌چمهور سابق آمریکا در پیامی عجیب جهت تبریک کریسمس نوشت، برای آنهایی که به دنبال نابودی ایالات متحده آمریکا هستند، آرزو می‌کند که «در جهنم بپوسند!».
تصویر پیام تبریک عجیب ترامپ به مناسبت کریسمس/باشد که...

به گزارش سایت خبری پرسون، این یکی از چندین پیام کریسمسی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در شبکه اجتماعی خود تحت عنوان «تروث سوشال» بود که براساس آنها افرادی نظیر «جو بایدن» رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا، «جک اسمیت» بازپرس ویژه در پرونده ترامپ و دیگر سیاستمداران رقیب را مورد انتقاد تند خود قرار داد.

او در این پیام نوشت: «کریسمس را به همه از جمله تنها امید جو بایدنِ فاسد و جک اسمیتِ روانی تبریک می‌گویم»!

ترامپ در ادامه پیام تبریکش نوشت: «کریسمس را همچنین به رهبران جهان، هم رهبران خوب و هم بد تبریک می‌گویم، اما هیچ‌کدام به اندازه اوباش‌هایی که در داخل کشور ما هستند، شرور و بیمار نیستند؛ آنهایی که موجب مرزهای باز، تورم، تسلیم افغانستان، مالیات سنگین، عدم استقلال در انرژی، روسیه/اوکراین، اسرائیل/ایران، حماقت خودروهای الکتریکی و بسیاری مسائل دیگر شدند. آنها به دنبال نابودی ایالات متحده آمریکا بزرگ هستند. باشد که در جهنم بپوسند. بازم کریسمس مبارک!»

دونالد ترامپ ۷۷ ساله که نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است، طبق تاریخی که فعلا در نظر گرفته شده، باید در چهارم مارس ۲۰۲۴ به اتهام توطئه برای ملغی کردن نتایج انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ که جو بایدن در آن برنده شد، دادگاهی شود.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، وکلای ترامپ بارها تلاش کردند تا دادگاه رسیدگی به این پرونده را به بعد از انتخابات سال آتی میلادی موکول کنند و استدلال می‌کنند که این رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از «مصونیت مطلق» برخوردار است و نمی‌توان او را بابت اقداماتی که حین حضور در کاخ سفید مرتکب شده، تحت پیگرد قرار داد.

با این حال تانیا چوتکان، قاضی آمریکایی که قرار است دادگاه ترامپ در ماه مارس را رهبری کند، در اول دسامبر مساله مصونیت او را رد کرد و گفت «اینطور نیست که این رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا تا ابد مصونیت فرار از زندان» داشته باشد.

منبع: ایسنا

573541