بودجه دفاعی کشور افزایش می یابد؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد این کمیسیون برای افزایش بودجه دفاعی کشور خبر داد.
تصویر بودجه دفاعی کشور افزایش می یابد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه دفاعی در لایحه بودجه ۱۴۰۳، اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی مجلس جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ مخصوصاً بودجه دفاعی و نیروهای مسلح را بررسی خواهد کرد.

وی افزود: اگر بودجه دفاعی در لایحه پیشنهادی دولت کم یا نسبت به امسال ثابت باقی مانده باشد؛ کمیسیون امنیت ملی مجلس پیشنهاداتی را در صحن علنی برای افزایش این ردیف بودجه مطرح خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوعاتی که قطعاً در بودجه سال آینده پیشنهاداتی داده خواهد شد بحث مرزبانی کشور است؛ ما شاهد هستیم که مرزبان های کشور با امکانات و لجستیک کم از مرزها حراست می‌کنند؛ این درحالی است که کشور ما طول مرز زمینی و دریایی فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه ارتقاء لجستیکی در مرزها باعث افزایش حراست از کشور می‌شود، اضافه کرد: باید کمک‌های مالی دولت تضمین شده باشد زیرا حفظ مرزها از همه چیز مهمتر است و امنیت یک کشور در امنیت مرزهای آن خلاصه می‌شود، از این رو باید بسیار بیشتر به مرزبانی و مرزهای کشور توجه شود.

مشکینی تصریح کرد: هرچه اخبار حوادث و شهادت مرزبانان و نیروهای فراجا بیشتر شود؛ سبب می‌شود که بسیاری از جوانان از ورود به ارگان‌های نظامی خودداری کنند، برای جلوگیری از این موضوع باید توان امنیتی و دفاعی نیروهای فراجا را افزایش دهیم.

منبع: تسنیم

573453