پیشینه غنی تاریخی در اسناد بهاباد

فرماندار بهاباد گفت: شناسایی، جمع آوری و نگهداری اصولی از اسناد تاریخی برنامه ای بسیار ضروری است چون بدون وجود اسناد، مدرکی برای اثبات پیشینه غنی تاریخی خود نخواهیم داشت.
تصویر پیشینه غنی تاریخی در اسناد بهاباد

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا تیموری در دوره توجیهی مدیریت اسناد مدیران ادارات و رابطین اسناد بهاباد اظهار کرد: همه ادارات شهرستان بهاباد در راستای تحقق قوانین مدیریت اسناد نسبت به ساماندهی بایگانی‌های خود با سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی استان در چارچوب ضوابط همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اسناد تاریخی به منزله هویت ماست و جمع آوری و نگهدای اسناد ضروری است، افزود: اسناد ملی و میراث مکتوب، پشتوانه بالندگی و گنجینه گرانبهای ملت‌هاست این گنجینه ارزشمند ترسیم کننده راهی درخشان برای آنها و اننقال دهنده تجربه و دانش غنی گذشته به آیندگان است.

تیموری با بیان اینکه اسناد تاریخی، سند هویت و تاریخ و تمدن این مرز و بوم هستند، دقت در ثبت و ضبط اسناد را بسیار با اهمیت و ضروری دانست و گفت: شناسایی، جمع آوری و نگهداری اصولی از اسناد تاریخی برنامه ای بسیار ضروری و دارای اهمیت است چون بدون وجود اسناد، مدرکی برای اثبات پیشینه غنی تاریخی خود نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اهمیت اسناد مکتوب و شفاهی در انتقال هویت تاریخی و فرهنگی کشور، بر ضرورت دقت در ثبت و ضبط این گونه اسناد تاکید کرد.

فرماندار بهاباد از عموم مردم بهاباد درخواست کرد تا اسناد و نسخ تاریخی و قدیمی خود را برای ثبت در مرکز اسناد ملی ایران به نام خودشان به این مرکز ارائه دهند تا آمار ثبتی شهرستان افزایش یابد.

منبع: مهر

573278