روادید سفر به چین باید لغو شود

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، معتقد است که مؤثرترین اقدام برای تسهیل رفت‌وآمد ایرانیان به کشور چین، لغو روادید است.
تصویر روادید سفر به چین باید لغو شود

به گزارش سایت خبری پرسون، «شهریار حیدری» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فرآیند طولانی صدور روادید چین برای ایرانیانی که به دنبال سفر به این کشور هستند، اظهار کرد: وزارت امور خارجه کشورمان، متولی اصلی این موضوع است و باید برای رفع این مشکل، اقدامات لازم را انجام بدهد.

وی افزود: ما با چین، قرارداد ۲۵ ساله منعقد کردیم که این قرارداد باید منجر به تقویت روابط ایران و چین در ابعاد مختلف به ویژه سیاسی و اقتصادی بشود؛ قطعاً یکی دیگر از مصادیق مهم آن باید مربوط به تسهیل رفت‌وآمد به این کشور باشد.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت امور خارجه کشورمان باید نسبت به رفع این مشکل و تسهیل اخذ ویزا برای آن دسته از ایرانیانی که خواستار سفر به چین هستند، اقدام کند.

وی افزود: مؤثرترین اقدام در این زمینه، آن است که دولت ایران و چین لغو روادید کنند تا دیگر مردم ما برای اخذ ویزای چین، ساعت‌ها در صف معطل نمانند؛ در واقع باید گفت‌وگوهایی با مقامات چین انجام بشود تا ایرانی‌ها برای سفر به این کشور، دیگر ویزا لازم نداشته باشند.

حیدری گفت: به هر صورت، وزارت امور خارجه کشورمان متولی این امر است و باید به صورت جدی و تا حصول نتیجه نهایی، پیگیری‌های لازم برای رفع این مشکل را انجام بدهد.

منبع: مهر

573275