شاگردان ژاوی در یک قدمی اخراج از لیگ قهرمانان!

یک نشریه آلمانی اعلام کرد که بارسلونا دو یا سه سال از لیگ قهرمانان اخراج خواهد شد.
تصویر شاگردان ژاوی در یک قدمی اخراج از لیگ قهرمانان!

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه آلمانی "دی ولت آم زونتاگ" امروز گزارشی را منتشر کرد و در آن نوشت که خطر واقعی اخراج بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا در فصل 25-2024 وجود دارد. دلیل این تحریم، نقض مقررات مالی یوفاست که طبق آن باشگاه‌ها موظفند هزینه‌ها را با درآمد مربوطه جبران کنند.

یوفا مخالف اهرم‌های مالی

در سپتامبر گذشته، بارسلونا سود خالص 304 میلیون یورویی پس از کسر مالیات را گزارش کرد، مبلغی که پس از استفاده از اهرم‌های مالی سوم و چهارم به دست آمد (فروش بخشی از بارسا استویو و حق پخش بازی‌های فصول بعد). به نظر می‌رسید که اعداد و ارقام امیدوارکننده در حساب‌های سال مالی گذشته، شبح تحریم احتمالی را از بین می‌برد اما اینطور نیست.

با این حال، تا آنجا که به مقررات مالی یوفا مربوط می‌شود، تنها فروش‌هایی که می‌توانند مستقیماً به تجارت فوتبال نسبت داده شوند تعیین‌کننده هستند. آخرین گزارش سالانه باشگاهی که بدهکاری سنگین هم دارد، از مبالغ قابل توجه درآمد ناشی از فروش حق پخش تلویزیونی در آینده و حقوق بازاریابی، همچنین در سایر ورزش‌ها حکایت داشت.

به گفته این رسانه معتبر آلمانی، این درآمدها تاثیری در ارزیابی یوفا ندارد. دی ولت اطمینان می‌دهد که اعضای یوفا حتی اظهار نظر کرده‌اند که ترازنامه باشگاه "یک فاجعه" بوده است. تحریم احتمالی که ممکن است برای بارسا اعمال شود می‌تواند به یک محرومیت "دو یا سه ساله" بدون شانس حضور در لیگ قهرمانان تبدیل شود.

منابعی از یوفا به دی ولت گفته‌اند: «هرچه ضرر بیشتر باشد، مجازات نیز بیشتر است.

لازم به یادآوری است که بارسلونا پیش از این به دلیل اعلام نادرست سود خود از واگذاری دارایی‌های نامشهود در سال مالی 2022، نیم میلیون یورو جریمه شده بود.

در واقع در بارسا هزینه‌ها با درآمد عادی مطابقت ندارد و همه آنها خارج از قاعده فوتبال هستند. پرونده‌ای که یوفا علیه بارسا باز کرده بود، هرگز بسته نشده و هنوز در انتظار راه حل نهایی است.

قضیه نگریرا

موضوع بازی جوانمردانه مالی تنها مشکلی نیست که بارسلونا با یوفا دارد. تابستان گذشته گمانه‌زنی می‌شد که "پرونده نگریرا" در این فصل به شکل محرومیت روی آبی‌اناری‌ها تاثیر خواهد گذاشت. در نهایت اینطور نشد، اما پرونده ادعایی خرید داوران در دفاتر نیون همچنان روی میز است.

منبع: ورزش سه

573081