فرمانده نیروی دریایی سپاه خبر داد:

نصب موشک‌ مجهز به هوش مصنوعی با سرعت بالاتر بر روی شناورهای سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: موشک‌هایی‌ با برد بالا، مجهز به هوش مصنوعی و فرمان‌پذیری پیش از شلیک بر روی شناورهای سپاه نصب شد.
تصویر نصب موشک‌ مجهز به هوش مصنوعی با سرعت بالاتر بر روی شناورهای سپاه

به گزارش سایت خبری پرسون، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در آیین تودیع و معارفه فرماندهان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در بوشهر اظهار کرد: با طراحی شناورهای جدید با برد بالای شلیک موشک و مجهز به هوش مصنوعی، تحول و انقلابی در توان بازدارندگی نیروی دریایی سپاه ایجاد شده است. از جمله مهمترین ویژگی های این شناورها، داشتن سرعت بالاتر و توانمندی منحصربه‌فرد است.

وی تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های این شناورها، نصب موشک‌ مجهز به هوش مصنوعی و فرمان‌پذیر بعد از شلیک است. ساخت این شناورها توسط متخصصین ایرانی در نیروی دریایی سپاه نشان از عزم جدی فرزندان این کشور برای خودکفایی نظامی است. «استعداد، کمیت و کیفیت» از جمله مهمترین شاخص‌ها برای طراحی و ساخت این شناورها با قدرت حمل موشک‌های مجهز به هوش مصنوعی و فرمان‌پذیر بعد از شلیک است. بخشی از یگان‌های نیروی دریایی سپاه مجهز به این شناورها شده و به زودی تمامی یگان های رزمی نیز شامل می‌شود.

وی گفت: شناورهایی با کلاس «حاج قاسم» با نام‌های «شهید صیاد شیرازی» و «شهید حسن باقری» ساخته شده و با الحاق شدن شناور «ابومهدی المهندس» به زودی شناور «شهید رئیس علی دلواری» نیز به ناوگان ‌نیروی دریایی سپاه اضافه می‌شود و تا پایان امسال اتفاقات خوبی در حوزه الحاق و ساخت شناور در نیروی دریایی سپاه رقم می خورد که نتایج آن در افزایش توان نیروی دریایی سپاه است.

‌فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در حوزه پهپادی، بردافزایی، لود، باربری با موشک و در زیرسطحی هم‌ کارهای بزرگی انجام گرفته است و انقلاب بزرگی در ساخت زیرسطحی‌های هوشمند در کشور رخ داده است که به زودی دستاوردهای نوین این حوزه رونمایی می‌شود. تمامی تحرکات دشمن در خلیج‌ فارس با سامانه‌های زمینی، هوایی، سطحی و زیرسطحی به شکل ۲۴ ساعته رصد می‌شود.

در این آیین از زحمات سردار رمضان زیراهی تقدیر و سردار حیدر هنریان مجرد به عنوان فرمانده جدید منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معارفه و منصوب شد.

منبع: ایسنا

572957