واکنش رسمی به اقدام جدید سازمان ملل علیه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران، همبانی بودن رژیم غاصب صهیونیستی در طرح و تصویب این قطعنامه علیه ایران را جز یک رسوایی بزرگ سیاسی و اخلاقی برای بانیان غربی و بی ارزش شمردن مفهوم والای حقوق بشر و تهی کردن نهادهای بین‌المللی از فلسفه وجودی آن ندانست.
تصویر واکنش رسمی به اقدام جدید سازمان ملل علیه ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام برخی کشورهای غربی در طرح و تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در موضوع حقوق بشر را مصداق روشن استاندارد دوگانه و استفاده ابزاری از حقوق بشر برای اهداف نامشروع سیاسی دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: طرح قطعنامه حقوق بشری علیه ایران توسط برخی کشورهای غربی در حالی صورت گرفت که همین کشورها چشم بر جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه غربی فلسطین بسته و برخی نیز بطور تمام عیار و نامحدود در حال حمایت از این رژیم جنایت پیشه هستند و مضحک تر آنکه این رژیم نیز یکی از همبانیان قطعنامه علیه ایران است.

کنعانی تاکید کرد: همبانی بودن رژیم غاصب صهیونیستی در طرح و تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران، چیزی جز یک رسوایی بزرگ سیاسی و اخلاقی برای بانیان غربی و نیز بی ارزش شمردن مفهوم والای حقوق بشر و تهی کردن نهادهای بین‌المللی از فلسفه وجودی آنها نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه این قطعنامه فاقد وجاهت قانونی بوده و مردود است، اظهار داشت: کشورهایی که سابقه طولانی در نقض نظام‌مند حقوق بشر داشته و مردم سراسر جهان تجربیات تلخ و گزنده‌ای از اقدامات ضدبشری آنان در خاطر دارند، در جایگاهی قرار ندارند که به دولت و مردم ایران توصیه های حقوق بشری داشته باشند.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی است و همواره در امر ارتقای حقوق بشر و عمل به تعهدات بین‌المللی خود کاملا جدی بوده و همچنان آماده است تا براساس اصول متعالی مورد اهتمام خود در جهت ارتقای جایگاه حقوق بشر در جهان گفتگو و همکاری‌های سازنده‌ای را در چارچوب احترام متقابل، برابری و عدالت و انصاف و دوری از اغراض سیاسی با تمامی سازوکارهای مشروع بین‌المللی و کشورهای علاقمند به تحکیم و حمایت واقعی از حقوق بشر داشته باشد.

منبع: تسنیم

572881