معاون میراث فرهنگی استان بوشهر خبر داد؛

حضور 5 استان در هفتمین دوره داوری مُهر اصالت ملی

خلیل رازه اظهار داشت: هفتمین دوره داوری مُهر اصالت ملی با حضور استان های بوشهر، خوزستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری در بوشهر برگزار می شود.
تصویر حضور 5 استان در هفتمین دوره داوری مُهر اصالت ملی

به گزارش سایت خبری پرسون، خلیل رازه ظهر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: ۱.۲ میلیارد دلار محصولات صنایع‌دستی استان به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر شده است.

وی تصریح کرد: رویداد هفتمین دوره داور ی مُهر اصالت ملی به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود و امسال هفتمین دوره آن برای نخستین بار در بوشهر برگزار می‌شود.

معاون صنایع‌ دستی میراث فرهنگی استان بوشهر اضافه کرد: این رویداد ۳ تا ۵ دی‌ماه در بوشهر برگزار می‌شود و ۵ استان شامل خوزستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و بوشهر در این رویداد شرکت خواهند کرد.

رازه با بیان اینکه از هر استان آثار مورد نظر پس از داوری استانی و وزارتخانه‌ای به دبیرخانه ارسال‌ شده است اظهار داشت: در این برنامه و رویداد از بوشهر ۳۴، خوزستان ۷۶، هرمزگان ۳۷، کهگیلویه و بویراحمد ۲۱ و چهارمحال بختیاری ۱۴ اثر از صنایع تولیدی دستی برای دریافت مُهر اصالت ملی ارسال‌شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۶۶ محصول صنایع‌ دستی استان بوشهر موفق به دریافت مُهر اصالت ملی شده‌اند و سه محصول استان بوشهر شامل خوس‌دوزی و رندبافی به مُهر اصالت بین‌المللی شدند.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان بوشهر خاطرنشان کرد: پس از بررسی آثار دوران محصولات صنایع‌دستی موردنظر مجهز به برند مُهر اصالت ملی می‌کنند که جایگاه مهمی برای محصول محسوب می‌شود.

منبع: مهر

572804