هوای اصفهان، همچنان ناسالم

زور باران به آلودگی شهر اصفهان نرسید

باران هم حال هوای کلانشهر اصفهان را خوب نکرد.
تصویر زور باران به آلودگی شهر اصفهان نرسید

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه ۲۳ آذر با میانگین ۱۳۰ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) امروز شاخص هوا در ایستگاه احمد آباد با شاخص ۱۵۶ و کردآباد با شاخص ۱۵۳، قهجاورستان با ۱۶۴ و سجزی با ۱۵۱ AQI قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان گزارش شد.

اما شاخص هوا در ایستگاه‌های خیابان‌های ۲۵ آبان ۱۲۵، میدان انقلاب ۱۲۵، پارک زمزم ۱۳۹، پروین ۱۲۲، دانشگاه صنعتی ۱۴۰، رهنان ۱۱۷، زینبیه ۱۲۶، سپاهانشهر ۱۳۹، فرشادی ۱۳۰، فیض ۱۲۵، کاوه ۱۳۸ و ولدان ۱۱۹ AQI در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس شهروندان است.

اما امروز شاخص هوا در زرین شهر با ۹۱، شاهین شهر با ۸۰ و میرزاطاهر با شاخص ۹۶ AQI وضعیت زرد و سالم را نشان می‌دهد.

این در حالی است که ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر‌های مجاور اصفهان از جمله مبارکه، خمینی شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان همچنان قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

منبع: روابط عمومی هواشناسی

562206