با جنگ صلح را به منطقه آوردیم

رئیس‌جمهوری آذربایجان امروز در جریان سخنرانی در مجمع "قره باغ: بازگشت پس از ۳۰ سال. دستاوردها و چالش‌ها" در باکو گفت: ما با جنگ صلح را به منطقه آوردیم.
تصویر با جنگ صلح را به منطقه آوردیم

به گزارش سایت خبری پرسون، خبرگزاری آذرتاج به‌نقل از الهام علی‌اف نوشت: این چیزی است که باید در افقی وسیعتر از اوضاع منطقه قفقاز بررسی شود اینکه چگونه می‌توان به وسیله جنگ به صلح دست یافت؟ .

علی اف در ادامه این سخنرانی گفت: سال‌ها در جریان مذاکرات و اشغال (اراضی جمهوری آذربایجان)، سه تن از روسای گروه مینسک یکصدا می‌گفتند که راه‌حل نظامی برای این مناقشه (قره باغ) وجود ندارد. معلوم شد که هر سه کشور با وجود آنکه اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل هستند، اشتباه می‌کردند.

رئیس‌جمهوری آذربایجان گفت: "یا برآوردشان اشتباه بود یا آنکه به (جمهوری) آذربایجان پیام می‌دادند که اگر به سناریوی غیرمسالمت‌آمیز متوسل شوی، موفق نخواهی شد."

وی ادامه داد: ما ثابت کردیم که این مناقشه راه‌حل نظامی دارد. در واقع سه سال پیش که بخش اعظمی از سرزمین‌های اشغالی را آزاد کردیم، مناقشه حل‌وفصل شد.

به گفته علی‌اف، این باکو بود که سه سال پیش اصول پنج‌گانه توافق صلح را به ارمنستان ارائه کرد و با سکوت ایروان روبرو شد.

علی‌اف افزود: به‌نظر می رسد که ارمنستان اکنون آماده پذیرفتن آنهاست. اگر سه سال پیش پذیرفته بودند، هیچ نیازی به عملیات ضدتروریستی (امسال) نبود.

منبع: ایرنا

561322