جایگزین کی‌روش در فوتبال قطر کیست؟

روزنامه قطری «الوطن» اعلام کرده است تا ساعاتی دیگر پایان همکاری کی‌روش با تیم ملی قطر و نام سرمربی جدید به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

تصویر جایگزین کی‌روش در فوتبال قطر کیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، همکاری «کارلوس کی‌روش» سرمربی تیم ملی فوتبال قطر پس از ۱۰ ماه با این تیم به پایان رسیده است و اکنون روزنامه «الوطن» جانشین احتمالی «کی‌روش» را معرفی کرده است.

روزنامه قطری «الوطن» در مطلبی به احتمال جدایی کی‌روش از تیم ملی قطر پرداخته است و نوشت: «کارلوس کی‌روش» سرمربی پرتغالی تیم ملی قطر برای گذراندن تعطیلات کوتاه مدت به کشورش سفر کرده و قرار است برای تکمیل مراحل آماده سازی این تیم برای حضور در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ که در قطر برگزار خواهد شد به این کشور بازگردد. اما به نظر می‌رسد کی روش برای همیشه رفته و ماه عسل او در قطر به پایان رسیده است و دیگر سرمربی قطر نخواهد بود.

منابع ویژه ورزشی «الوطن» فاش کردند که کمتر از ۱۰ ماه از به عهده گرفتن هدایت تیم ملی قطر توسط کی روش گذشته و اکنون تمایل زیادی برای قطع همکاری میان او و فدراسیون فوتبال قطر وجود دارد.

این روزنامه همچنین اعلام کرده است که جانشین «کی روش» انتخاب شده است و «مارکز لوپز» اسپانیایی سرمربی کنونی تیم فوتبال «الوکره» هدایت این تیم را در جام ملت‌های آسیا برعهده خواهد گرفت و تا ساعاتی دیگر «کی روش» از این تصمیم مطلع خواهد شد و خبر جدایی وی و انتصاب سرمربی جدید اعلام می‌شود.

این روزنامه قطری در خصوص انتخاب «لوپز» نوشته است: انتخاب «لوپز» دلایل بسیاری دارد که شاید برجسته‌ترین آن‌ها شناخت کامل او از بازیکنان قطری است و اینکه تفکر او با این تیم همخوانی دارد و به دلیل سال‌های زیادی که در فوتبال این کشور فعالیت دارد توانسته است به آشنایی خوبی از این تیم دست یابد.

الوطن در ادامه نوشت: ممکن است عده‌ای تعجب کنند که با وجود دو پیروزی اخیر تیم ملی قطر و شروع خوب آن در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ چگونه چنین تصمیمی گرفته شد. اما کسانی که به خوبی با فوتبال قطر آشنا هستند می‌دانند که اینها پیروزی‌های فریبنده‌ای است و معیاری برای عملکرد او محسوب نمی‌شود. این تیم وقتی با تیم قدرتمندی مثل ایران در تورنمنت چهارجانبه اردن روبرو شد با ۴ گل شکست خورد و مقابل عراق هم در ضربات پنالتی به پیروزی رسید.

از آنجا که چالش در جام ملت‌های آسیا بزرگ خواهد بود، تصمیم‌های جسورانه برای تلاش برای نجات آنچه می‌توان نجات داد، ممکن است آغاز اصلاحات و بازگشت به مسیر درست باشد و در پایان، چند ساعت آینده همه چیز را آشکار خواهد کرد.

منبع: مهر

561295