سورپرایز تلویزیون در شب یلدا

امسال هم قرار است در شب یلدا شبکه نسیم شبی ویژه را تدارک ببیند.

تصویر سورپرایز تلویزیون در شب یلدا

به گزارش سایت خبری پرسون، تلویزیون در بلندترین شب سال هر ساله نمایشی از دورهمی‌های خانوادگی، آداب و رسوم شب یلدا و... را در قاب‌های خود نمایش می‌دهد. البته هنوز خیلی از شبکه‌ها در حال تدارک‌اند و پیگیری‌ها را درباره نام و شکل برنامه‌شان بی‌پاسخ می‌گذارند.

اما شبکه نسیم پیش‌تر از بقیه شبکه‌ها اعلامِ حضور کرده که در شبِ یلدا چه اتفاقی قرار است بیفتد. البته سال گذشته هم شبکه نسیم دورهمی‌ای ویژه را درنظر گرفت. امسال هم قرار است شبکه نسیم شبی ویژه را تدارک ببیند. شب یلدایی که گویا همچون سال قبل قرار است طوفانی در آنتن این شبکه برپا شود.

ویژه برنامه «بگو بخند» که با تغییراتی افتتاحیه خودش را در شب یلدا خواهد داشت و همچنین «خوش نمک» که با یک شکل جدیدی در طولانی‌ترین شب سال به آنتن خواهد رسید. البته هنوز دیگر برنامه‌ها و زمان‌بندی خود را مشخص نکرده است.

در این میان شبکه آی‌فیلم قرار است یک ویژه برنامه با سه مجری برگزار کند؛ نام این برنامه «ترنج و انار» است. برنامه‌ای مفرح، شاد و جذاب با محوریت زبان و ادب فارسی و آداب و رسوم کهن ایران زمین است که با حضور یک مجری ایرانی، یک مجری افغان و یک مجری تاجیک روی آنتن می‌رود.

برخی از آیتم‌های این برنامه همچون شاهنامه خوانی، گزارشی از زادگاه رودکی پدر شعر فارسی و... در تاجیکستان تولید می‌شود. آخرین شب پاییز در شبکه آی‌فیلم با حضور خوانندگان ایرانی، افغانستانی و تاجیکستانی و آیتم‌هایی چون نمایش رو حوضی، سیاه بازی و رسوم شب یلدا در برنامه «ترنج و انار» جشن گرفته می‌شود.

اما سال گذشته شبکه یک «شب روشنی» ویژه را با اجرای مجریان این شبکه تلویزیونی روی آنتن برد که تجربه چندان موفقی را پشت سر نگذاشت. در شبکه دو علی مشهدی در کنار حسن اسماعیل‌پور این اجرا را برعهده داشت و گفت‌وگوهای صمیمانه‌ای شکل گرفت.

شبکه سه «خودمونی» را ویژه شب یلدای خود قرار داد. «پنج ستاره» و چند ویژه دیگر در شبکه ۵ سیما یلدایی شدند و شبکه نسیم از «خانه جلال» رونمایی کرد و با «شوتبال» به استقبال طولانی‌ترین شب سال رفت. در دیگر شبکه‌ها هم ویژه‌هایی درنظر گرفته شده بود اما بیشتر رقابت میان شبکه نسیم، شبکه سه و برخی اوقات دو برقرار بود اما حضور مهران غفوریان و ابوالفضل پورعرب تنورِ یلدایی تلویزیون را گرم نگه داشت.

باید دید امسال یلدایی‌های تلویزیون بنابر نوع برنامه‌سازی جذابیت خودشان را به رخ مخاطب می‌کشانند یا تعدد میهمان‌هایی که از این دست به آن دست می‌شوند؟ یعنی در واقع مثلِ سنوات قبل میهمانی در چند شبکه میهمان برنامه‌های یلدایی تلویزیون شود!

باید منتظر ماند و کنداکتور امسال یلدایی تلویزیون را به نظاره نشست. روزهایی که بیش از هر زمان دیگری، تلویزیون نیازمند برنامه سرگرم‌کننده است و به نظر می‌رسد در طولانی‌ترین شب سال مخاطب در انتظار یک سرگرمی ویژه و اتفاقات طنزآمیز حال خوب کن است.

منبع: همشهری آنلاین

560956