تیراندازی با سلاح‌های بادی بعد از ۴ سال وقفه بر می گردد

دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: بعد از ۴ سال مسابقات تیراندازی سلاح‌های بادی قهرمانی کشور را برگزار خواهیم کرد و به دنبال آن هستیم تا خواسته‌های کادر فنی تیم ملی را محقق کنیم.
تصویر تیراندازی با سلاح‌های بادی بعد از ۴ سال وقفه بر می گردد

به گزارش سایت خبری پرسون، ناصر رسولی از برگزاری سی‌ودومین دوره مسابقات تیراندازی سلاح‌های بادی قهرمانی کشور خبر داد و تاکید کرد: این مسابقات بعد از ۴ سال وقفه روز جمعه (هفدهم آذر) در شرایطی برگزار خواهد شد که در بخش بانوان و مردان ۴۵۰ نفر در تفنگ و تپانچه ثبت نام کرده و در خط آتش قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: آخرین دوره این مسابقات به سال ۱۳۹۶ باز می‌گردد، در سال ۹۷ به دلیل رقابت‌های کسب سهمیه و مسابقات برون‌مرزی، مسابقات تیراندازی سلاح‌های بادی قهرمانی کشور برگزار نشد و بعد از آن هم به دلیل شیوع ویروس کرونا و مسائل مرتبط با آن وقفه‌ای در برگزاری این رویداد ایجاد شد. اما از این هفته شاهد رقابت تیراندازان خواهیم بود که بدون شک کمک شایانی به رشد و توسعه این رشته خواهد کرد.

دبیر فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سئوال که با توجه به خارج شدن خطوط تیراندازی از چرخه کار،‌ آیا خللی در روند برگزاری این رویداد ایجاد نخواهد شد، گفت: تیمی را در فدراسیون تشکیل دادیم تا دستگاه‌هایی که از چرخه کار خارج شده بودند را دوباره فعال کنند و الان از ۸۰ خط موجود بیش از ۶۰ خط این سالن قابل بهره‌برداری است.

رسولی در مورد اینکه آیا در رقابت‌های قهرمانی آسیا امیدی به کسب سهمیه جدیدی در تیراندازی است یا خیر، گفت: این خواسته ما،‌ کادر فنی و ملی‌پوشان است و امیدواریم با توجه به توانمندی قهرمانان تیراندازی کشورمان، این امر محقق شود. البته در ورزش نمی‌توان قولی داد اما امیدوارم به اصطلاح، روز روزِ ورزشکاران ما باشد تا بتوانیم سهمیه‌های دیگری را برای ورزش ایران به ارمغان بیاوریم.

منبع: ایرنا

560929