جزییات اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند

هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند به ایستگاه پایانی رسید و مراسم اختتامیه با معرفی نفرات برتر و بزرگداشت مرتضی رزاق کریمی و مصطفی دالایی در کاشان برگزار می‌شود.

تصویر جزییات اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند

به گزارش سایت خبری پرسون، آیین اختتامیه هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند همراه با معرفی نفرات برگزیده در بخش‌های مختلف، جمعه-۱۷ آذرماه- در شهر کاشان برگزار می‌شود.

این دوره از جشنواره در بخش‌های «فیلم مستند»، «مجموعه مستند»، «مستندنگاری» و «عکس» به دبیری یاسر فریادرس برگزار و طی آن ۶۹ فیلم مستند روانه آنتن شبکه مستند شد. نمایش این آثار از یکم مهرماه آغاز شد و تا اول آذرماه ادامه داشت. اسامی نامزدهای این بخش در رشته‌های مختلف به زودی اعلام می‌شود.

در بخش «مجموعه مستند» نیز از میان۵۰ مستند ارسال شده به دبیرخانه، ۱۵ مجموعه مستند به بخش مسابقه هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند راه یافتند. سعید رشتیان، جواد قارایی و مهدی بخشی مقدم داوری این بخش را برعهده خواهند داشت.

بخش «مستندنگاری» نیز پذیرای آثار اهالی رسانه و خبرنگاران بود و طی آن ۱۰ اثر از هشت نویسنده، نامزد بخش مسابقه این رویداد شدند. داوران این بخش داوود نعمتی انارکی، داوود امیریان و زهرا زواریان هستند و مستندنگاری‌های برتر در روز اختتامیه معرفی خواهند شد.

در بخش «تک عکس»، ۷۷۳ فریم عکس از ۱۷۴ عکاس به دبیرخانه جشنواره تلویزیونی مستند رسید که با نظر هیئت داوران، ۲۷ تک عکس از ۲۴ عکاس به بخش مسابقه راه پیدا کردند. در بخش «مجموعه عکس» نیز از میان ۱۲۵ اثر مجموعه عکس ارسال شده از ۷۱ عکاس، ۱۷ مجموعه عکس از ۱۵ عکاس به بخش مسابقه رسیدند. حسن غفاری، سعید فرجی و مریم کامیاب داوران بخش عکس هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند هستند.

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند همراه با معرفی و تقدیر از نفرات برگزیده روز جمعه ۱۷ آذرماه از ساعت ۱۸ در تالار بزرگ شهر کاشان برگزار می‌شود. این مراسم به صورت زنده و با اجرای فاطمه صادقی‌زاده از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. همچنین برنامه تلویزیونی «نردبان» با اجرای حامد شکیبانیا نیز اجرای برنامه خواهد داشت.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده، در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند، بزرگداشت دو مستندساز نام آشنای کشور، مرتضی رزاق کریمی و مصطفی دالایی برگزار شده و از حمید بهمنی تصویربردار جانباز صدا و سیما نیز تقدیر می‌شود.

منبع: روابط عمومی سیما

560652