محسن‌ یگانه ۲۰۰ میلیونی‌ شد

تعدادی از خوانندگان و فعالان عرصه موسیقی طی روزهای گذشته با انتشار متن و تصاویری متعدد تلاش کردند تا علاوه بر فعالیت‌های جاری خود در حوزه موسیقی، از فضای مجازی غافل نباشند.

تصویر محسن‌ یگانه ۲۰۰ میلیونی‌ شد

به گزارش سایت خبری پرسون، فرآیند تولید و ارایه آثار و محصولات موسیقایی و حاشیه‌های ریز و درشت دنیای موسیقی طی سال‌های اخیر به ویژه ایام «کرونا» و «پسا کرونا» تبدیل به «فرصت» و «چالش» مهم و جالب توجهی شد که بسیاری از دست‌اندرکاران و فعالان عرصه موسیقی را بر آن داشت تا فارغ از رسانه‌های رسمی به ارائه و انعکاس فعالیت‌های موسیقایی خود در بسترهای متنوع «فضای مجازی» بپردازند و در این مسیر بسیار مهم و مؤثر بر افکار عمومی جامعه، حضور چشمگیری داشته باشند. حضوری که بعضاً برای آن‌ها دربرگیرنده اتفاقات مبارک و ارزشمندی در جهت معرفی خود و محصولات موسیقایی‌شان شد و در برخی موارد هم باعث دردسرهای زیادی شد که می‌تواند در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی‌اش مورد بررسی و واکاوی بیشتری قرار گیرد.

شرایطی دارای اهمیت که اکنون نمی‌توان به راحتی از آنچه در این بستر رسانه‌ای روی می‌دهد، بی‌تفاوت گذشت. چارچوبی دارای چالش و پر از فراز و نشیب‌های عجیب و غریب که تبدیل به اقیانوس پهناور و بی‌انتهایی شده که هر چه قدر در آن حضور داشته باشیم، بیشتر متوجه ابعاد پیچیده آن می‌شویم. شرایطی که در دنیای موسیقی فرآیند بسیار پررنگی دارد و تقریباً تمامی فعالان موسیقی را برآن داشته تا در این راه پر پیچ و خم اما جذاب برای مخاطب، به معرفی و به اصطلاح بیگانه «پرزنت» محصولات و دیدگاه‌های خود بپردازند. شرایطی که شاید بیان بسیاری از آنها در قالب رسمی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی کشور جایگاهی نداشته باشد اما دربرگیرنده ابعادی است که می‌تواند برای طرفداران و دوستداران موسیقی مشتمل بر رویدادهای مکتوب و تصویر جالب توجهی باشد.

اتفاقاً ظهور و بروز چنین شرایطی است که هم موجب رشد و تولید اخبار و نوشتارها و تصویرهای به اصطلاح «زرد» و «غیرقابل انتشار در رسانه‌های رسمی» شده و هم ایجادکننده فضای رقابتی بین رسانه‌های رسمی و رسانه‌های فعال در فضای مجازی شده است که این مسائل نیز دربرگیرنده ملاحظات فراوانی است. ملاحظاتی که رجوع به آنها می‌تواند ویترین حواشی و اظهارنظرهایی باشد که رجوع به آنها با در نظر گرفتن ملاحظات و باید و نبایدهایش امری اجتناب ناپذیر است.

«یک هفته با فضای مجازی موسیقی» عنوان سلسله گزارش‌های هفتگی سرویس هنر خبرگزاری مهر برای مرور متن و حاشیه منتخب رویدادهای موسیقایی از پنجره فضای مجازی است که روزهای پایانی هر هفته با استفاده از مطالب منتشر شده هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی کشورمان در بسترهای مختلف فضای مجازی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

محسن چاوشی؛ نجات یک زندانی محکوم به اعدام از چوبه دار

محسن چاوشی از جمله خوانندگانی است که طی سال‌های اخیر در کنار فعالیت‌های مختلفی که در عرصه موسیقی دارد، تلاش کرده تا در انجام امور خیریه نیز دستی بر آتش داشته باشد. شرایطی که موجب شده محبوبیت این هنرمند خاص موسیقی پاپ ایران در برهه‌های زمانی مختلف با افزایش چشمگیری همراه باشد.

یکی از همین فعالیت‌های خیرخواهانه‌ای که به شدت در فضای مجازی سروصدا کرده، پست‌های پی در پی چاووشی در صفحه‌های مجازی منتسب به نام اوست که در مقاطع مختلف زمانی پس از مطلع شدن از وضعیت زندانی‌ها و افرادی که می‌توانند با مرتفع شدن بدهی از زندان آزاد یا حتی مجازات محکوم به اعدام، رهایی پیدا کنند، متن کوتاهی را در فضای مجازی منتشر و پس از اعلام میزان مبلغ مورد نظر از مخاطبان می‌خواهد تا در تأمین منابع مالی برای پرداخت دیه یا جریمه تعیین شده او را یاری کنند. شرایطی که معمولاً منجر به مرتفع شدن مشکل و تأمین منابع مالی مورد نظر می‌شود.

خوشبختانه در طی روزهای اخیر بود که یکی از زندانیانی که به مجازات اعدام محکوم شده بود و در صورت پرداخت دیه می‌توانست از مرگ رهایی پیدا کند به واسطه اعلام محسن چاوشی در صفحه مجازی اش و تأمین مبلغ مورد نیاز، از چوبه دار نجات پیدا کرد.

او این چنین نوشت: با درخشش مهربانی تان سایه مرگ از زندگی یک خانواده برداشته شد … مبلغ مورد نیاز فراهم شد … دست خداوند گره‌گشای کارتان باد.»

مصباح قمصری؛ باید از خودنمایی به بیخودی رسید

مصباح قمصری نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی هم به تازگی اقدام به ضبط و پخش یک ویدیو از دو نوازی کلارینت و نی با هنرمندی خود و پاشا هنجنی کرده و آن را در صفحه شخصی اش منتشر کرده که این موزیک با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است.

وی در متنی به بهانه انتشار این ویدیو نوشت: واقعاً موسیقی اقیانوسی است بی پایان. برای عمیق شدن در این اقیانوس باید قیل و قال را کنار گذاشت و به سمت ذوق و حال رفت. باید از خودنمایش به بی‌خودی رسید.

غواص ماه‌ها و سال‌ها تمرین می‌کند تا بتواند با یک نفس به عمق این اقیانوس رود. هرچه عمیق‌تر رود مرواریدهای مرغوب تری می‌یابد. اما گاه غواص دیگری به هوای مروارید شنا نمی‌کند. بلکه در بی‌خودی و استغراق لذتی را یافته که به هوای آن خود را تا دروازه‌های نیستی می‌کشاند. ممنونم از پاشا هنجنی عزیزم که در این آب‌های بی انتها همراه بنده است.

محسن یگانه؛ «بهت قول می دم» ۲۰۰ میلیونی شد

یکی از اتفاقات جالب توجهی که در روزهای گذشته پیرامون فعالیت هنرمندان موسیقی در فضای مجازی به چشم آمد، مرتبط با قطعه معروف «بهت قول میدم» به خوانندگی محسن یگانه بود.

خواننده‌ای که همچنان بعد از گذشت سال‌ها از حضور او در مارکتینگ موسیقی پاپ ایران جزو پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین خواننده‌های محسوب می‌شود که این موضوع به خودی خود دربرگیرنده نکات جالب توجهی است.

یگانه چند روز پیش بود که با انتشار هشتگ «بهت قول میدم» نوشت: «شد دویست میلیون بازدید یوتیوب.»

این میزان بازدید یک موزیک ویدیو از یک خواننده موسیقی پاپ ایرانی در یوتیوب دربرگیرنده نکات جالب توجهی است به شکلی که تقریباً هیچ خواننده ایرانی نتوانسته در این بستر رسانه‌ای چنین بازدیدی را از آن خود کند. شرایطی که موجب شده به دلیل ساز و کار مالی موجود در یوتیوب سود بسیار قابل توجهی هم نصیب محسن یگانه ای شود که خود هم ترانه سرا، هم آهنگساز و هم خواننده‌ این قطعه بوده است.

حسام اینانلو؛ «در پی آن آشنا» و یک پروژه برای جوان‌ها با همکاری انجمن موسیقی

حسام اینانلو نوازنده و آهنگساز مولف موسیقی ایرانی که مدت زمان زیادی است فعالیت‌های ارزشمندی در فضای مجازی برای معرفی موسیقی ایرانی دارد، طی روزهای گذشته بود که در ادامه پروژه «در پی آن آشنا» به معرفی یکی از هنرمندان جوان پرداخت.

وی در این پست نوشت: «در پی آن آشنا» عنوان مجموعه‌ای برای معرفی هنرمندان جوان است. استعدادهایی که امروز با تمام دگرگونه شدن‌ها همواره سر در نغمه و نوا دارند. آنانی که این «آنِ محترم» را در وجودشان کشف کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم به رنگ‌های سازشان نور امید بتابانیم.

این مجموعه اولین دوره خود را به معرفی نوازندگان ساز کمانچه اختصاص داده است و در ادامه، گشتی در تمام سازها خواهد زد. اگر بخواهیم این سامان برقرار ماند وظیفه آن است که در آتش اشتیاق آن، هیمه اندازیم. بهجت ما در این است که بعد از معرفی این هنرمندان آنان را به اجراهای صحنه‌ای سوق دهیم تا در مواجهه رو در رو نیز مخاطب خود را پیدا کنند.

این مجموعه با مدیریت هنری حسام اینانلو و با حمایت انجمن موسیقی ایران کار خود را آغاز می‌کند تا اعلام دارد هنوز بوی گلی هست و رنگ نسترنی.

احسان یاسین؛ «بی تاب» چطور بود؟

احسان یاسین خواننده برگزیده مسابقات استعدادیابی «عصر جدید» طی ماه‌های گذشته فعالیت‌های متعددی را در تولید تک آهنگ انجام داده است.

وی پس از انتشار نماهنگ «مصطفی گیان» که با همراهی تعداد زیادی از هنرمندان دف نواز کردستانی به مناسبت میلاد مبارک حضرت محمد (ص) پیش روی مخاطبان قرار گرفت، قطعه «حبیب قلبی» را نیز به مردم مظلوم غزه تقدیم کرد که این قطعه هم با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

این خواننده جوان از پس این فعالیت‌های موضوعی بود که تلاش کرد برای ایجاد تنوع در آثار تولیدی اش قطعه عاشقانه ای به نام «بی تاب» را نیز منتشر کند. اثری که به دلیل حال و هوای عاطفی که از آن برخوردار بود توانست با استقبال خوب طرفداران این خواننده نیز مواجه شود.

یاسین در تازه‌ترین متن منتشر شده خود نوشت: «هرکسی برای خودش کسی رو داره، منم غیر از تو کسی رو ندارم. بی تاب چطور بود؟ طبق روال همیشگی تک تک نظرات را با افتخار می‌خوانم و دلی ترین ها را استوری می‌کنم.»

منبع: مهر

560350